„Včera sa spravil dôležitý krok, ale je len jeden z mnohých potrebných k tomu, aby sa z Bratislavy stalo zdravšie a zelenšie mesto, ktoré zmysluplne využíva verejný priestor,“ uviedla Dana Mareková z Iniciatívy za čisté ovzdušie.
Bratislava posledné roky bojuje so znečisteným ovzduším. Ako dodáva Mareková, každý deň obyvatelia a návštevníci Bratislavy dýchajú nadlimitné množstvo škodlivých látok v ovzduší. V Európskej únii sú autá zodpovedné za 12 percent emisií oxidu uhličitého (CO2), hlavného skleníkového plynu. Práve osobná doprava je jedinou oblasťou, kde emisie za posledné desaťročie stúpajú a autá vypustia až o celý milión ton emisií CO2 ročne viac ako pred desiatimi rokmi.
Z hľadiska kvality ovzdušia je prijatie návrhu parkovacej politiky naprosto kľúčový krok. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie skracujú škodlivé látky z áut na Slovensku život v priemere až o osem a pol roka. A práve autá sú hlavným zdrojom znečistenia v Bratislave,” uvádza Mareková.
Do spustenia parkovacej politiky v januári 2021 chce mesto budovať parkovacie miesta v rezidentských zónach, záchytné parkoviská a zlepšiť mestskú hromadnú dopravu (MHD). „Úprava parkovania je súčasťou mozaiky zmien súvisiacich s dopravou, ktoré majú smerovať k prenastaveniu toho, ako sa v rámci mesta hýbeme. Prioritu dostanú ľudia, ktorí sa presúvajú pešo, bicyklom či hromadnou dopravou,“ uzatvára Mareková.