Ford oprášil myšlienku umiestnenia motora do kolies a zhmotnil ju v obľúbenom Forde Fiesta. Nový prototyp Fiesty nesie príznačný názov eWheelDrive, kde sú v zadných kolesách umiestnené elektromotory s maximálnym výkonom 2 x 40 kW. Táto koncepcia prináša niekoľko výhod: možnosť nezávislého zatáčania kolies, odpútanie sa od zložitého prevodového ústrojenstva, či viac priestoru pre cestujúcich v aute. Nezávislé zatáčanie kolies sa bude hodiť v meste pri parkovaní. Jednoduchá prevodovka a priamy prenos sily na kolesá umožní nenáročnú výrobu s nižším počtom súčiastok. A nakoniec viac priestoru v aute bude možné použiť ako batožinový priestor, alebo na dodatočné prvky bezpečnosti alebo na zmenšenie rozmerov auta pri zachovaní konfortu cestujúcich.
Mať motory priamo v kolesách prináša niekoľko nevýhod: motory v kolesách sa môžu ľahko poškodiť pri kolízii, vysoká hmotnosť kolies bude mať vplyv na ovládateľnosť auta a zvýši sa množstvo neodpružených častí auta, čo bude mať negatívny vplyv na pohodlie cestovania. Zdá sa, že výhody motorov v kolesách prevýšujú nevýhody, avšak nemôžeme zabúdať na všeobecné detské choroby elektromobilov, ako je nízky dojazd, problematická výroba batérií a vysoká cena.
V priebehu nasledujúcich rokov by sme sa mali dočkať prepracovaných prototypov s motormi v kolesách z dielne Fordu. Sériová výroba sa zatiaľ neplánuje, je však pozitívne, že výrobcovia pricháchadzajú s rôznymi alternatívami ekologických automobilov. Raz to predsa musí výjsť.