Štokholm 19. septembra 2016 (HSP/Foto:Screenshot:YouTube)
Časy, keď sa firmy aspoň navonok snažili vystupovať apoliticky sú už dávno preč. Dnes sa aktívne zúčastňujú politického zápasu. Všetky chcú predávať, ale dnes sú už ochotné aj riskovať stratu klientov. Politický zápas ako keby im bol prvoradejší.

Firmy dnes zasahujú do politického diania dvoma základnými nástrojmi. Jednak usmerňujú svoju reklamu a tak i platby za ňu do médií, ktoré sú im názorovo bližšie a jednak stále viac používajú aj podprahový obsah v svojej reklame na presadenie určitých názorov.

Tak aj IKEA – obchodný reťazec s nábytkom, v jednej svojej reklame propaguje svoje kuchynské výrobky. V scéne, ktorá sa odohráva v kuchyni IKEA tradične európsky vyzerajúca žena podľahne vášnivému mužovi moslimského výzoru. Podprahový odkaz, že niečo také je normálne a úplne v poriadku však tentokrát trčí z reklamy možno trochu viac, ako bolo zadávateľom chcené. Video s reklamou si môžete pozrieť tu: