Maranello 30. júla 2015 (HSP/
Pri oznámení predstavenia bolo Ferrari strohé – všetci novinári očakávali predstavenie ostrej verzie superšportu F12, no svetlo sveta nakoniec uzrel tento roadster. Pri prvotnom prezretí fotografií nastal mierny šok – Ferrari odhalilo 488 Spider v pomerne netradičnom modrom odtieni Blu Corsa. Musíme však uznať, že aj tento mu jednoznačne sekne.
Rovnako ako predchodca 458 Spider – aj 488 Spider využíva pevnú strechu namiesto plátenej. Ferrari tvrdí, že ide o ľahšie (údajne o 25 kilogramov), no najmä komfortnejšie riešenie oproti tradičnej látkovej streche. Za sedadlami sa nachádza veterný deflektor vyrobený z tvrdého skla – jeho tri pozície umožňujú nastavenie dokonalého komfortu jazdy bez prehnane silného vetra vo vlasoch vo vyšších rýchlostiach. Proces otvorenia alebo zatvorenia strechy trvá len 14 sekúnd.
O pohon sa stará dvoma turbodúchadlami preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 3,9 litra naladený na 492 kW (670 koní) a 760 Nm.. Spojený je so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. To umožňuje Spideru zrýchliť z pokoja na 100 km/h len za rovné 3 sekundy a dvestovka svieti na tachometri o 8,7 sekundy. Použitie veterného deflektora je, teda, skutočne oprávnené. Sú to skutočne úctyhodné údaje vzhľadom na váhu 1.525 kilogramov.
Hoci medzi fajnšmekrami panuje názor, že do superšportu, akým je Ferrari, jednoznačne patrí atmosférický veľkoobjemový motor, Ferrari sa vydalo cestou turbodúchadiel. Má to však svoje dôvody. Jedným z nich je zvýšenie výkonu, no tým podstatnejším faktorom sú nižšie emisie oxidu uhličitého a teda aj spotreby (údajne 11,4 litra na sto kilometrov). Ferrari tvrdí, že sa konštruktérom podarilo minimalizovať turbo-efekt a vďaka prepracovanému výfukovému systému si vychutnáte rev typický pre automobilku so znakom vzpierajúceho sa koňa.
Bez zmien sa neobišla ani karoséria – tá podstúpila okrem estetických aj funkčné zmeny. Ferrari 488 Spider je v súčasnosti naj-aerodynamickejší otvorený model automobilky. Konštruktérom sa podarilo vyvinúť dostatočný prítlak pomocou špeciálneho aerodynamického krídla a podvozku. Základom Spideru je hliníkové šasi zhotovené z 11 rôznych zliatin, na konštrukciu bol použitý aj ľahký horčík. Výsledkom je (podľa automobilky) rovnaká torzná tuhosť ako v prípade kupé.
Oficiálna premiéra 488 Spider sa bude konať na autosalóne IAA vo Frankfurte, kde sa dozvieme bližšie informácie, najmä o cene. Odhaduje sa však na viac ako 260.000 eur.
Oficiálne video:
Vypočuť si ho môžete na tomto videu: