Vybrané programy pokrývajú rôzne kategórie výrobkov, ako sú kvalitné výrobky, organické výrobky, ovocie a zeleninu, vína, mlieko a mliečne výrobky, kvety, spracované obilniny a ryža, označovanie vajec, ako aj kombinácie rôznych typov výrobkov.
Tretie krajiny a regióny, na ktoré je zameraná propagácia európskych poľnohospodárskych výrobkov, sú Severná Amerika, Rusko, Čína, Blízky východ, juhovýchodná Ázia, India, Latinská Amerika, Nórsko, Azerbajdžan, Bielorusko a Turecko.
Uvedených 20 programov, z ktorých 12 odkazuje na vnútorný trh EÚ a osem na tretie krajiny, bolo vybraných z 33 projektov predložených do 30. novembra 2013. Celkový ročný rozpočet EÚ pridelený pre tieto programy je približne 60 miliónov eur. Podľa nedávnej politickej dohody o nových pravidlách pre podporu propagácie európskych poľnohospodárskych výrobkov (platných od roku 2016) sa tento rozpočet do roku 2020 zvýši postupne na 200 miliónov eur.
mž