Celkové náklady projektu dosiahli 120-tisíc eur bez DPH. Agentúru SITA o tom informoval hovorca envirorezortu Tomáš Ferenčák.
V rámci projektu vodohospodári upravili povrch koruny ľavostrannej ochrannej hrádze Štúrovo v dĺžke 2 200 m. Podkladovú vrstvu dopravili ekologicky po vodnej ceste a uložili ju na korunu hrádze v hrúbke aso 20 až 30 cm a v šírke štyri metre. Následne dodávateľsky zabezpečili pokládku novej vrstvy v hrúbke päť až šesť centimetrov a šírky 3,5 metra.
Podľa riaditeľa Odštepného závodu Bratislava zo Slovenského vodohospodárskeho podniku Jozefa Dúcza toto protipovodňové riešenie zabezpečí bezpečný prejazd mechanizmov Slovenského vodohospodárskeho podniku v prípade potreby opráv a údržby. „Zároveň je vhodný aj pre cykloturistiku. Spojí trasu od Štúrova až po železničný most cez rieku Hron,“ podotkol.
V rokoch 2017 až 2018 vodohospodári zo Slovenského vodohospodárskeho podniku opravili protipovodňovú líniu od mosta Márie Valérie smerom na sever až k sútoku Dunaja s riekou Hron. Do pripravených výkopov vložili ochrannú tesniacu fóliu tak, aby bola uložená do hĺbky 0,5 m pod úroveň koruny hrádze pre zamŕzanie, no zároveň nad úroveň storočnej vody. Následne korunu hrádze zasypali jemným zhutneným štrkopieskom a zatrávnili ju.