“Slovenský spotrebiteľ je veľmi senzitívny a reaguje na správy. Keď mu niekto povie, že zdražie maslo a pred Vianocami, tak sa predzásobí. No to sa nedeje na základe reálneho stavu, ale na základe očakávania, čo sa stane. Cena masla sa môže zvýšiť napríklad z 2,30 aj na 2,90 eur, ale vzhľadom na celkovú konzumáciu masla na Slovensku to nie je až taká veľká tragédia,” konštatoval Drahovský s tým, že za týmto vývojom je sčasti aj zrušenie mliečnych kvót v EÚ pred dvoma rokmi.
Na trh prišlo lacné mlieko z krajín veľkých producentov a mnohé mliekarne zatvorili svoje kapacity. Svetové ceny mlieka v dôsledku znižovania produkcie vzrástli za posledných 12 mesiacov približne o 28 %.
“Je za tým sčasti nedostatok mlieka, no nie je to neriešiteľná situácia, lebo producenti ako Veľká Británia, Írsko, Austrália a Nový Zéland kontinentálny trh s prehľadom uspokoja. Je to ako sínusoida, čiže ak sú teraz ceny hore, časom sa vrátia na prijateľnú úroveň. Neočakávam extrémny rast cien masla a mliečnych výrobkov, lebo v potravinárstve je veľmi silná konkurencia,” dodal Drahovský.