Bratislava 16. marca (HSP/Foto:TASR)
Dobre načasovaný prieskum verejnej mienky rozhodol kampaň
Kisková kampaň začala ešte minulý rok v lete. Bola intenzívna a premyslená. S blížiacimi sa voľbami sa stupňovali na neho útoky najmä zo strany Fica, Hrušovského a Procházku, ktorí v prieskumoch za Kiskom zaostávali.
Fico Kisku obvinil z úžery a niektoré denníky už predtým priniesli informácie o tom, že v Kiskových firmách v Čechách dlžníci preplácajú úroky oproti banke štvornásobne. Fico tiež Kisku obvinil so spojenia s nebezpečnou sektou (myslel pravdepodobne scientologickú sektu, s ktorou je Kiska spájaný). Rovnaké názory na Kisku vyjadroval aj Hrušovský. Do schránok boli roznesené desaťtisíce letákov, ktoré obviňovali Kisku z podobných vecí.
Kiska hodnotil kampaň vedenú proti nemu ako špinavú a na Fica je rozhodnutý podať trestné oznámenie.
Kňažko, ktorý lovil v rovnakom rybníku ako Kiska, mu zas vyčítal, že je nečitateľný.
Celkovo však bola kampaň vlažná, bez zaujímavých momentov. Preto sa rozhodujúcim stal prieskum, ktorý sa pýtal voličov, koho by volili, keby sa do druhého kola volieb dostal Fico, u ktorého sa bral postup do druhého kola ako istý a protikandidát z tých, ktorí sa podľa agentúry umiestňovali na ďalších miestach. Prieskum v čase, keď ešte mnohí ľudia neboli rozhodnutí a pozície Kisku, Procházku, Hrušovského a Kňažka boli vyrovnané, priniesol informáciu, že jediný, kto by v takomto porovnaní dokázal poraziť Fica, je Kiska.
Ťažko dnes povedať, či išlo o nápad agentúry urobiť takýto prieskum, alebo to bol PR ťah volebného tímu Kisku . Každopádne tento prieskum zarezonoval v spoločnosti najviac a odpichol Kisku od zvyšku kandidátskeho poľa a dnes už môžeme povedať, že tento prieskum bol rozhodujúci a prispel najväčšou mierou ku konečnému víťazstvu Kisku a jeho postupu do druhého kola pred ostatnými kandidátmi.