Bratislava 26. júla (TASR) – Na ceste, ktorá spája Čiernu Vodu (časť obce Chorvátsky Grob) s Ivankou pri Dunaji, zažili vodiči pred dvoma dňami (24.7.) nemilé prekvapenie. Na ceste ležali betónové hranoly, ktoré bránili prejazdu. Dnes popoludní ich odstránia.
V lokalite Čierna Voda sa intenzívne stavia bez elementárneho riešenia dopravnej infraštruktúry. Takzvaná Triblavinská cesta je za tejto situácie mimoriadne vyťažená. Problém je v tom, že nie je zaradená do cestnej siete. Kedysi slúžila ako dopravná komunikácia pre družstvo, aby sa poľnohospodárske stroje mohli dostať na okolité polia. Dnes je to súkromný majetok, ktorý je zapísaný ako dvor a nie ako cesta. Pozemky vlastní akciová spoločnosť MCST, ktorá túto spojnicu uzavrela.
Podľa predsedu predstavenstva MCST Štefana Sládečka išlo o vynútené opatrenie. Komunikácia má charakter cesty III. triedy, avšak využívajú ju aj ťažkotonážne motorové vozidlá. Prechádza úzkym mostíkom aj ponad diaľnicu D1. Ten je už vážne poškodený a hrozí zrútením rovno na frekventovanú diaľnicu. Následky by boli katastrofálne. Keďže Triblavinská cesta nie je zaradená do cestnej siete, zodpovednosť za následky nehody by niesol majiteľ pozemku.
Nespokojní občania však podali okamžite sťažnosť. Situáciou sa zaoberalo vedenie Obecného úradu v Chorvátskom Grobe, polícia, Národná diaľničná spoločnosť i vyšší územný celok. Prednosta obecného úradu Peter Matula poslal spoločnosti MCST list, v ktorom nesúhlasí s uzavretím Triblavinskej cesty a žiada odstránenie zátarás. Starosta obce Miroslav Marynčák uviedol, že "vzniknutá situácia je legislatívne komplikovaná práve pre nejasnosť vlastníckych pomerov nevysporiadanej komunikácie, ktorá dnes slúži ako verejná cesta. Napriek tomu obec chce uplatniť všetky legislatívne známe možnosti na riešenie tohto stavu a v konečnom dôsledku odstránenie prekážky. Osobne považujem toto konanie súkromného subjektu za nekorektné voči verejnosti. Musím však opätovne konštatovať, že aj takéto situácie sú dôsledkom gigantického, ale, žiaľ, nekoordinovaného rozvoja obce, časti Čierna Voda, neodborne riadeného bývalým vedením. Nikto nedomyslel takéto následky a už vôbec ich neriešil, počnúc od vody, kanalizácie, cez školu, škôlky až po dopravu. A dnes ich tu máme aj v takejto podobe. Ich odstraňovanie je veľmi zdĺhavé a často právne či územne prakticky nemožné".
Podľa zástupkyne starostu Miroslavy Jonášovej, NDS prisľúbila riešenie aj v podobe vybudovania príjazdov na D2, aby vozidlá nemuseli prechádzať cez rizikový nadjazd. Riešením bude aj vybudovanie mimoúrovňovej križovatky pri diaľničnom odpočívadle Triblavina. Obec bude rokovať aj o možnosti zaradenia Triblavinskej komunikácie do cestnej siete pod správou Bratislavského samosprávneho kraja. Sú to však kroky v dlhších časových horizontoch.