Bratislava 16. júla (TASR) – Dopravný podnik Bratislava (DPB) si chce v rámci boja proti čiernym pasažierom v mestskej hromadnej doprave (MHD) získať na svoju stranu aj verejnosť. Hlavným sloganom v nadchádzajúcej kampani proti cestujúcim bez platného lístka je preto slogan Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze.
Kľúčovým vizuálom kampane bude okrem sloganu aj obojstranná nálepka, ktorá sa objaví na dverách všetkých prostriedkov MHD počas tohto týždňa.
"Naším cieľom je upozorniť na skutočnosť, že platiaci cestujúci v konečnom dôsledku doplácajú na neplatiacich. A tiež na to, že DPB takýmto spôsobom prichádza aj o časť tržieb, vďaka ktorým by mohol skvalitniť služby," informovala TASR hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.
Dodala, že v súčasnosti sa často stáva, že cestujúci s platným cestovným lístkom sa pri kontrole postavia na stranu čierneho pasažiera a snažia sa presvedčiť revízora, aby odpustil pokutu. "Revízor však nie je oprávnený pokutu odpustiť a môže sa riadiť len tým, či cestujúci má alebo nemá platný cestovný lístok," povedala Staneková. Podľa jej ďalších slov aj žiadosti o odpustenie pokuty, ktoré DPB pravidelne zaznamenáva, sa po preverení spravidla ukážu ako neopodstatnené.