Bratislava 2. novembra 2017 (HSP/Foto: Pexels)
Bezpečnostné schránky v bankových trezoroch slúžia na uchovanie vzácností či dôležitých dokumentov, ak v domácom prostredí si klient nie je istý ich dôkladnou bezpečnosťou. No ani v trezore neboli bezpečné, čo ukázal jeden prípad pobočky UniCredit Bank
Ako uvádzajú Hospodárske noviny na svojom webe, klient z Bratislavy si ešte v roku 1998 prenajal schránku u jej právneho predchodcu Bank Austria, kde si uložil rodinné šperky a cennosti spolu s dôležitými pracovnými dokumentami v určenej hodnote 20-tisíc eur. Po schránku si klient prišiel až v roku 2013, kedy mu bolo povedané, že pobočka bola v roku 2009 relokovaná a banka údajne klienta informovala s výzvou, aby si prišiel svoje veci vyzdvihnúť. No právny zástupca klienta Pavol Horňák z advokátskej kancelárie GHS Legal tvrdí, že klientovi výzva neprišla.
Ak si však klient ani po výzve schránku nevyzdvihne, mala by ju finančná inštitúcia otvoriť v prítomnosti notára a obsah uschovať.
Podľa výsledkov policajného vyšetrovania banka oznámila, že schránku protokolárne neotvorili, ale ani nevedia, kde sa jej obsah nachádza. “V stanovisku banka uviedla, že pri relokácii pobočky si nájomcovia mali prevziať veci zo schránok na základe výziev a centrála sa vyjadrila, že žiadne predmety jej už nezostali v úschove,” dodáva Horňák.