Až 90 % slovenských kupujúcich oslovila široká ponuka minerálnych vôd. Stolovú alebo pramenitú vodu si kúpilo 8 z 10 kupujúcich. Najviac vôd sa nakupuje v hypermarketoch a diskontoch. Najvyššiu útratu za balené vody celkovo majú domácnosti žijúce na západnom Slovensku, kde každá minie v priemere 65 eur ročne. Najmenej podľa GfK míňajú na vody domácnosti z Bratislavského kraja, a to 54 eur ročne.
V nákupoch prevažujú sýtené a jemne sýtené vody nad nesýtenými. Na sýtené vody míňajú nadpriemerne rodiny s deťmi nad 15 rokov a rodiny s dospelými členmi. Po nesýtených vodách siahajú najmä rodiny s deťmi do 5 rokov a taktiež domácnosti s dospelými členmi.
Ochutené vody predstavujú 27 percent z celkových výdavkov domácností na balené vody. Najobľúbenejšou príchuťou je pomarančová, druhou najviac nakupovanou je citrónová.
Spoločnosť GfK získala spomínané informácie na základe prieskumu trhu metódou spotrebiteľského panelu v období od januára do decembra 2018.