Arese, 25. júna 2015 (HSP/
Giulia je novou nádejou pre Alfu Romeo. S jej pomocou sa tak Alfa vráti do starých časov – na jednej strane oživila legendárne meno, ktoré bolo športovou ikonou od roku 1962 a má pevné miesto v automobilovej histórii. Na strane druhej je koncept pohonu – nová Alfa Giulia sa vráti späť do strednej triedy s tradičným a zábavnejším pohonom zadných kolies.
Vysoké štandardy: “Nová Giulia je manifest značky Alfa Romeo a stanovuje nové štandardy triedy v dizajne, technológii a pomere váha/výkon” nechal sa počuť generálny riaditeľ spoločnosti Alfa Romeo – Harald Wester. Pre tento účel nastavili inžinieri stredne veľkému sedanu diétu.
Špičkový model série “Quadrifoglio Verde” (v preklade „štvorlístok“) má kapotu, hnací hriadeľ a strechu z ľahších (a drahších) uhlíkových vlákien. Očakáva sa, že „základná Julia“ by mal nosiť o niečo lacnejšie šaty – kov alebo hliník. Ľahký kov sa tiež nachádza na dverách, brzdách a dieloch podvozku, zatiaľ čo zadná náprava je vyrobená z kombinácie hliníka a plastu.
Pre splnenie vysokých očakávaní motoristov predstavila Alfa vrcholnú verziu “Quadrifoglio Verde”. Pod kapotou jej bije dvakrát turbom prepĺňaný trojlitrový šesťvalec kompletne vyrobený z hliníka a vyvinutý v sesterskej spoločnosti Ferrari. Výkon 510 koní zabezpečuje vystrelenie talianskej rakety z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 3,9 sekundy. Nová legenda disponuje takmer dokonalým pomerom rozloženia váhy 50:50 a s hmotnosťou približne 1.500 kg dosahuje pomer váha/výkon menej ako 3kg. Týmito hodnotami Giulia s istotou prekoná všetkých konkurentov na čele s BMW M3, Mercedesom C63 AMG, či chystaným Jaguarom XE-RS.
Naopak, pri pokojnej jazde je motor schopný deaktivovať časť valcov a šetriť tak ako palivo, tak aj životné prostredie. Giulia ponúka štyri jazdné režimy (Dynamic, Natural, Advanced Efficiecy a Racing). Pre konfiguráciu sedanu stačí stlačiť tlačidlo. Športový režim “Racing” upraví reakcie škrtiacej klapky, prevodovky, riadenia a ESP.
Giulia by sa mala dostať do predaja začiatkom 2016. Výber motorov začína na turbo-benzínovej 1,4 a 1,8 l (oficiálne nazvaný 1750), diesel bude mať objem 2,2 l. Celý rad motorov novej Alfy bude odhalený na IAA 2015. Ceny zatiaľ Alfa nezverejnila, no podľa odhadov nemeckého autobildu by základná Giulia mohla stáť 35.000 eur. Za vrcholnú 510-koňovú verziu si pravdepodobne zaplatíte približne 75.000 eur.
Oficiálne video: