Ukázalo sa, že vzťah je priamo úmerný: čím viac pozitívnych statusov sa zobrazovalo skúmaným osobám z ich okolia, tým viac aj oni pridávali pozitívnych správ.
Do manipulácie Facebook bez upozornenia zapojil asi 700 tisíc ľudí. Experiment trval po dobu jedného týždňa v januári v roku 2012. V priebehu siedmych dní vedecký pracovníci z časopisu, ktorý vydáva Národná akadémia vied USA, upravovali statusy užívateľov.
Súčasne boli vykonané dva experimenty. Prvej polovici sa zobrazovali statusy so zvýšeným podielom negatívnych informácii a zvyšku s pozitívnymi správami.
“Keď bol znížený počet pozitívnych správ v sieti, tak ľudia menej publikovali pozitívne statusy a keď znížili naopak počet negatívnych správ v sieti, malo to opačný účinok.” Experimentálne výsledky svedčia o tom, že emócie vyjadrené ľuďmi na Facebooku, nás vlastne priamo ovplyvňujú” potvrdili autori publikovaného výskumu univerzít z Cornella a Kalifornie.
Toto je prvý masový experiment svojho druhu v sociálnych sieťach, čo v praxi potvrdzuje, že sociálne siete majú vplyv na naše myslenie a emócie.
A aj keď podiel pozitívnych záznamov pri úprave vzrástol iba o 0,1 percenta, dopad na správanie ľudí mal i tak značnú váhu, pretože iba sociálna sieť Facebook má viac ako 1,3 miliardy používateľov.
jf