Odborníci zhodnotili 5880 tweetov Havajčanov, ktoré sa objavili počas 38 minút po falošnom poplachu a počas 38 minút potom, čo bol zrušený. Vedci poznamenali, že správy ľudí, ktorí sa náhle dozvedeli o blížiacej sa katastrofe, ukázali nielen strach, ale aj neznalosť toho, čo v takýchto situáciách robiť.
Potom, čo sa obyvatelia Havaja dozvedeli o chybe, boli pobúrení aj kvôli tomu, že varovanie neobsahovalo žiadne pokyny a informácie o najbližších úkrytoch.
Podľa slov vedcov si ľudia nepamätajú informácie, ktoré im boli poskytnuté pri evakuačných tréningoch, schopnosť okamžite zdieľať informácie prostredníctvom sociálnych sietí zhoršuje situáciu.
Preto v prípade skutočnej hrozby je potrebné zaslať jasné pokyny, ktoré by ľudia v napadnutom regióne mali sledovať. Okrem toho by úradníci mali zverejniť oficiálne informácie čo najskôr po prvom varovaní, aby sa zastavilo šírenie fám.