Bratislava 24. novembra 2022 (HSP/Foto: Facebook/Daily Mail/Facebook)
Dobrovoľní hasiči v Pensylvánii museli v priebehu dvoch hodín použiť 50 tisíc litrov vody na uhasenie požiaru batérie Tesla, ktoré v dôsledku požiarov bolo na nerozpoznanie
Ako uvádza portál Daily Mail, hasiči museli na likvidáciu požiaru použiť takmer 50-tisíc litrov vody. Dôvodom bola poškodená batéria, ktorá aj po uhasení v priebehu dvoch hodín začínala znova horieť. Podľa amerických požiarnikov pritom na uhasenie bežného vozidla obvykle stačí necelé 2 000 litrov vody
Dodali, že nebyť diskov kolies auta, nikto by nebol schopný povedať, že ide o vozidlo. Vo vyhlásení sa uvádza, že nadmerný požiar spôsobila batéria vozidla. Vo vyhlásení sa uvádza: „Toto vozidlo horelo tak dlho a horúco, že nebyť diskov kolies, možno by ste ani nevedeli, že ide o vozidlo.
„Vozidlo horelo tak dlho a vznikol taký žiar, že keby nebolo diskov kolies, ani by ste nespoznali, že išlo o auto,“ stojí vo vyhlásení zasahujúcich hasičov. Ich oddiel zasahoval pri požiari elektromobilu prvýkrát.
K incidentu došlo asi hodinu cesty od Pittsburghu. Vo vozidle cestovala rodina, ktorej sa podarilo opustiť vozidlo tesne pred vzplanutím a nikomu sa nič nestalo. Dcéra upresnila, že motor auta začal tleť po tom, čo narazili na nejaký predmet na diaľnici.
Nárast používania elektrických vozidiel v posledných rokoch upozornil na niektoré riziká, ktoré sú s nimi spojené. Batérie, ktoré boli označované za dobíjateľné, ľahké, výkonné, odolné a bezpečné, boli považované za kľúč k ekologizácii svetových dodávok energie prostredníctvom uchovávania energie vrátane energie zo slnka, vetra a iných obnoviteľných zdrojov.
Vedúci predstaviteľ skupiny výrobcov batérií James Greenberger poznamenáva, že ani iné zdroje energie nie sú bezproblémové, a tvrdí, že na batériách nie je zo svojej podstaty nič nebezpečné.
„Kam sa podeli všetky kyseliny a chemikálie z tejto ekologickej katastrofy? Tie autá sú politický vtip!“ Okomentoval incident na Facebooku jeden zo sledujúcich.