Oslo 17. júna 2019 (HSP/Journalistenwatch.com/Foto:Screenshot Youtube)
Nanucovanie proislamského ducha doby medzinárodnými koncernmi doslova už nepozná hraníc. V Škandinávii teraz Coca-Cola obetovala dokonca svoj svetoznámy nápis, jeden z kapitalistických ikon 20. storočia par excellence, pri reklamnej kampani na pôstny mesiac ramadán
Výrobná značka amerického výrobcu nápojov z Atlanty je známa v najvzdialenejších kútoch zeme. Či už vo Vietnamskej vojne, počas programu Apollo, v poslednom africkom kraale alebo na Čínskom múre – logo Coke je obrazová ochranná známka, ktorá je už dlho zakotvená v kultúrnej pamäti ľudstva a je jednou z najznámejších značiek vôbec. Hoci Coca-Cola v priebehu rokov opakovane upravovala a prispôsobovala slávny nápis; nikdy to však nebolo o náboženských alebo ideologických témach.
Medzitým to však vyzerá inak. V Nórsku Coca-Cola olemovala svoje logo do bieleho moslimského polmesiaca počas práve končiaceho pôstneho mesiaca ramadán. Islam doslova znamená „podriadenie“ – a to je gesto podriadenia, ktoré by sotva mohlo byť viac symbolické:
Logo, ktoré symbolizuje ako žiadne iné American Way of Life – hedonizmus, chuť do života, a individuálnu slobodu, olemované hilalom, islamským kosákom mesiaca, ktorý okrem iného predstavuje islamskú expanziu (najmä agresívnu politiku dobývania Osmanskej ríše) a dodnes ilustruje nárok na nadvládu jedného náboženstva, ktoré si podľa základu moslimského svätého písma nárokuje na totalitnú vládu. Protikladnejšie – možno povedať aj: schizofrenickejšie – už to nie je ani možné.
Podivná reklamná akcia tiež vyvolala veľa nepochopenia a kritiky – najmä na internete. Aktivista Peter Imanuelsen (Sweden) známy najmä v Škandinávii informoval o kampani na YouTube z vlakovej stanice v Osle. Je tam vidieť automat Coca-Coly s islamským polmesiacom (pozri video).
Promoslimský „greenwashing“ (doslovne „zelený“, ako farba islamu) je uprednostňovaným nástrojom pri budovaní firemného imidžu – v Európe v týchto dňoch, kde sa aplauduje demonštratívny záväzok voči islamu ako solidárne gesto v prospech údajne neustále prenasledovanej náboženskej menšiny a kde sú oslavované zásadne antislobodné moslimské zvyky (zahalenie/zahaľovanie závojom, ohraničenie od neveriacich) ako osobitne kultúrny chránený záujem alebo módny trend, zatiaľ čo v krajinách pôvodu týchto tradícií oproti tomu hrozí za ich porušenie smrť a prenasledovanie.
V Nórsku to nie je zjavne iné; stredoveká štruktúra viery sa považuje napriek všetkým bolestným skúsenostiam, ktoré Západ musel zažiť s terorom a politickým islamom posledných 20 rokov, zrazu za niečo trendové a multikulti. A čo na to hovorí Coca-Cola? Myšlienkou bolo „ukázať moslimom v Nórsku, že sa s nimi cítime spojení“, vysvetlila hovorkyňa spoločnosti Coca-Cola Johanna Kosanovic pre nórsky denník Dagbladet.
O tomto „spojení“ by sa dalo v Nemecku už dlho rozprávať – aj keď prekvapivo ukazuje zväčša len jedným smerom: totiž od nemeckej spoločnosti smerom k moslimom, ale len zriedka opačne. Že „islam je súčasťou Nemecka“ patrí medzitým k umeniu presvedčenia nemeckých mainstreamových politikov, novinárov a pravidelných hostí talkshow.
Jedna vec však naráža na znepokojenie: Čím viac sa verejnosť prakticky výlučne ponúka tomuto jednému náboženstvu a pristupuje na ich citlivosti, čím sa teda vykonáva viac „Affirmative Action“ (pozitívna diskriminácia), tým častejšie sa sťažujú zástupcovia moslimských združení, imámovia v mešitách alebo moslimovia opýtaní na ulici na údajne „rastúcu antimoslimskú náladu“, „diskrimináciu“, a na „rozšírené predsudky“.
Pravdepodobne tomu skutočne veria – hoci všetky fakty tomu odporujú a dokázateľne sa žiadnemu inému náboženstvu nepreukazuje väčšie porozumenie a tolerancia rovnako ako mohamedánskemu – v Nemecku, Francúzku, Beneluxe alebo Veľkej Británii. Priekopníci islamizácie v Európe perfektne zvládajú hru na klaviatúre viny ich hostiteľskej krajiny.
A to, čo tu vidíme v reklamách alebo kampaniach na voľnom trhu – či už od Coca-Coly alebo nedávno aj od amerického výrobcu športových potrieb Nike, ktorý robil reklamu s pochmúrne hľadiacimi atlétkami so šatkou – je len jedným z aspektov všeobecného spoločenského nanucovania islamu, ktoré sa nezastaví pred školami, divadlami, televíznymi stanicami, médiami, literárnou scénou a dokonca ani životným štýlom (oblečenie, výživa). Žiadne iné náboženstvo na tejto planéte v súčasnosti neprofituje ani len približne porovnateľne zo zhovievavého osobitného zaobchádzania. Je to cesta do stavov, ktoré Houellebecq pred rokmi popísal v románe „Podriadenie“. A keď sa opýtate, kto sa na tom aktívne zúčastňuje, možno odteraz konštatovať: „Coca-Cola is it!“
Vo videu Peter Imanuelsen (Sweden) vysvetľuje, že ide o novú kampaň pre ramadán od Coca-Coly. Pritom údajne neprebieha žiadna islamizácia.
Video si môžete pozrieť tu
https://www.youtube.com/watch?v=411hG4MNuMY
Špeciálne plagáty od Coca-Coly taktiež želali krásny ramadán: