Trenčín 24. januára 2020 (SITA/HSP/Foto:TASR-Jaroslav Novák)
Zvyšovanie atraktívnosti vzdelávania, odborného vzdelávania a prípravy, či celoživotného vzdelávania je cieľom spolupráce medzi Trenčianskym samosprávnym krajom (TSK) a Štátnym inštitútom odborného vzdelávania (ŠIOV), ktoré obe strany spečatili podpisom memoranda. Agentúru SITA o tom informoval Matej Plánek z tlačového oddelenia Úradu TSK
Pre TSK je podľa jej predsedu Jaroslava Bašku jednou zo vzdelávacích priorít výchova absolventov pre potreby trhu práce a zvyšovanie kvality stredných škôl. “Pri zvyšovaní kvality vyučovacieho procesu na župných stredných školách sme sa rozhodli spolupracovať so ŠIOV. V priebehu minulého roka sme v rámci projektu HOM – hodnotenie, odmeňovanie a motivácia, zapojili do tzv. metódy peer review dve školy, konkrétne Gymnázium v Dubnici nad Váhom a Strednú odbornú školu strojnícku v Považskej Bystrici. Myslím si, že práve využitie tejto metódy je vhodné na zvýšenie kvality na krajských stredných školách,” skonštatoval po podpise memoranda Baška. Trenčiansky župan zároveň upozornil aj na fakt, že v rámci projektu Efektívna verejná správa plánuje TSK získať 20 hodnotiteľov a 40 koordinátorov, ktorí pomôžu pri zvyšovaní kvality na župných stredných školách.
“Veľmi si vážim, že Trenčiansky samosprávny kraj je prvým krajom, ktorý s nami podpísal memorandum o spolupráci. Venuje sa práve oblasti peer review. Verím, že aj s naším prispením dokážeme pomôcť napredovať v kvalite stredného školstva v Trenčianskom kraji,“ uviedol po podpise memoranda riaditeľ ŠIOV Michal Němec.
Spomínaná metóda peer review je kombináciou sebahodnotenia a externého hodnotenia. “Metóda pozostáva zo štyroch fáz, v prvej fáze si každá škola vypracuje sebahodnotiacu správu, v druhej fáze externí hodnotitelia navštívia školu. V tretej fáze sa vypracuje záverečná správa od externých hodnotiteľov s odporúčaním oblastí, v ktorých je nutné skvalitňovať výstupy, a vo štvrtej fáze si hodnotená škola vypracuje akčný plán, vedúci ku skvalitneniu odporúčaných oblastí a implementuje ho do procesov školy,” priblížil metódu Plánek.
V aktuálnom školskom roku už všetky župné stredné školy pracujú na sebahodnotiacich správach. “Gymnázium v Dubnici nad Váhom a Stredná odborná škola strojnícka v Považskej Bystrici už sebahodnotiacu správu odovzdali, jedna zo škôl absolvovala aj hodnotiacu návštevu a čaká na spätnú väzbu. Druhá škola má dohodnutý termín návštevy externých hodnotiteľov,” dodal Plánek.