Bratislava 23. novembra 2022 (HSP/Foto: Twitter/ The Independent)
Značka Balenciaga predstavila vianočnú kampaň, v ktorej promuje suveníry a doplnky do domácnosti. Figurujú v nej deti, ktoré držia plyšových medvedíkov. Po tom ako fotografie boli zverejnené firma čelila rozsiahlemu pobúreniu. Podľa niektorých kritikov sexualizujú a znevažujú deti, informuje The Independent
Spoločnosť Balenciaga sa ospravedlnila za nedávnu reklamnú kampaň, v ktorej boli zobrazené deti držiace plyšové medvedíky oblečené v BDSM výstroji.
Francúzska módna značka v utorok vydala vyhlásenie na svojom instagramovom príbehu. “Úprimne sa ospravedlňujeme za akúkoľvek urážku, ktorú mohla naša prázdninová kampaň spôsobiť,” uvádza sa vo vyhlásení. “Naše plyšové tašky s medveďmi sa v tejto kampani nemali objavovať s deťmi. Kampaň sme okamžite odstránili zo všetkých platforiem.”
Nedávna fotosnímka, ktorá bola vystavená na webovej stránke značky Balenciaga v rámci jej kampane “Toy Stories”, zobrazovala detské modely pózujúce s plyšovými medvedími kabelkami značky z kolekcie jar/leto 2023 z parížskeho týždňa módy. Kritici však poukázali na to, že plyšové hračky vyzerali ako oblečené v BDSM výstroji vrátane sieťovaných vrškov, kožených postrojov a obojkov so zámkami.
Mnohí ľudia sa na sociálnych sieťach pustili do kritiky značky Balenciaga za kontroverzné fotografie. ,”Chápem, že veľká časť marketingu značky Balenciaga spočíva v „šokujúcom faktore”, ale toto je jednoducho nechutné,” napísal jeden z používateľov na Twitteri.
Fotografie – ktoré nafotil fotograf National Geographic Gabriele Galimberti, sa stretli s rozsiahlou kritikou aj po tom, ako si mnohí ľudia všimli, že na jednom zo záberov kampane sa ako rekvizity na pracovnom stole údajne použili súdne dokumenty o „virtuálnom detskom porne“ z roku 2008. Tak ako píše The Independent, fanúšikovia sú nahnevaní. Tvrdia, že takéto rekvizity sa tam nemohli objaviť náhodne a niekto ich tam dal veľmi premyslene.