Bratislava 21. januára 2019 (HSP/Foto:Screenshot)
Spoločnosť Egard Watch Company uverejnila v utorok reklamu na YouTube v reakcii na kontroverznú reklamu spoločnosti Gillette týkajúcu sa údajnej “toxickej mužskosti”. Informoval o tom portál dailywire
Video obsahuje zábery mužov v rôznych situáciách – od boja s požiarmi až po objímanie vlastných detí – zatiaľ čo zakladateľ spoločnosti Ilan Srulovicz rozpráva. Zábery a rozprávanie sú sprevádzané vyčerpávajúcou štatistikou o mužoch.
“Čo je to muž?” Srulovicz sa spýta, či hasič nesúci dieťa z horiacej budovy. “Je muž odvážny?” Pričom sa na obrazovke zobrazí text: “Muži predstavujú 93 % úmrtí na pracovisku.” Číslo pochádza z Úradu štatistiky práce (BLS).
“Je muž hrdina? Je muž ochrancom? Je muž zraniteľný? Je muž jednorazový? Je muž zlomený? Je muž škodlivý?”
Na každú z uvedených otázok sa na obrazovke zobrazí odpoveď:
Muži tvoria viac ako 97 % vojnových úmrtí. (Ministerstvo obrany USA)
79 % všetkých obetí zabitia sú muži. (Úrad OSN pre drogy a kriminalitu)
Takmer polovica otcov, ktorí nemajú žiadne práva na návštevy, stále finančne podporujú svoje deti. (US Census Bureau)
Muži tvoria 80 % všetkých obetí samovrážd. (Svetová zdravotnícka organizácia)
75 % slobodných bezdomovcov sú muži. (Národná koalícia pre bezdomovcov)
“Vidíme dobro v mužoch,” uzatvára Srulovicz.
Hoci kanál spoločnosti na YouTube má iba 5 500 odberateľov, video bolo sledované viac ako 766 000 krát a od vydania má pomer strán 64: 1 “páči sa mi” a “nepáči sa mi”.
Video má byť reakciou na reklamu spoločnosti Gillette, ktorá svojou reklamou bojuje proti, “toxickej mužskosti” a ktorá vyvolala veľkú vlnu kritiky v spoločnosti. ( viac v článku)