Gillette bojuje proti “toxickej mužskosti”, ľuďom sa to ale nepáči

Gillette bojuje proti “toxickej mužskosti”, ľuďom sa to ale nepáči

Bratislava 17. januára 2019 (HSP/Foto:Screenshot)

 

Nová reklama od spoločnosti Gillette, vyvoláva enormnú vlnu kritiky. Reklamu totiž sprevádza heslo  “The best man can be” a vo videu kritizuje sexuálne obťažovanie, domáce násilie a celkovo toxickú mužskosť. Informuje portál bbc

Snímka z videa

Krátke video, s názvom Believe, sa hrá so slávnym sloganom značky – “The best a man can get” a nahrádza ho sloganom “The best man can be”. Video obsahuje rôzne zábery, ktoré vyobrazujú sexizmus, domáce násilie, násilie medzi chlapcami či obťažovanie žien. Vo videu je zapojené aj hnutie “Me too”.

Reklama

Následne sú uvedené aj príklady pozitívnejšieho správania, napr. zabránením incidentu na verejnosti. V súčasnosti má video cez 9 miliónov zhliadnutí. Zaujímavý je však pomer pozitívnych a negatívnych ohlasov. Keďže pre “palec dole” sa rozhodlo až 560 tisíc ľudí pričom “palec nahor” dalo iba 207 tisíc.

Reakcie na seba nenechali dlho čakať ani na iných sociálnych sietiach. Niektorí Gillette chvália za posun vpred, ale iní hovoria, že Gillette je pre nich “mŕtvy.” Do značnej miery však ide o negatívne komentáre, diváci tvrdia, že už nikdy nebudú kupovať výrobky spoločnosti Gillette, alebo že reklama je “feministická propaganda”.

Reklama

“Za menej ako dve minúty sa vám podarilo odlákať vašu najväčšiu skupinu záujemcov pre vaše produkty. “Skvelé,” napísal jeden zlostný divák.

“Nie sme žiadni násilníci a mlátičky, vieme sa správať,” píše ďalší.

Našli sa však aj pozitívne ohlasy: “Prečo je tu toľko kriku, keď reklama ukazuje kladné aj záporné stránky mužskosti?”

Na výzvy, aby Gillette, ktorý je vo vlastníctve Procter & Gamble, uverejnil ospravedlnenie, značka reagovala, že nová reklama je v súlade so svojim sloganom a hovorí, že verí v to “najlepšie u mužov”.

“Gillette verí v to najlepšie v mužoch a chce ich podporiť, aby sa správali zodpovedne. Aby prestali ospravedlňovať zlé správanie. Motivovať mladú generáciu mužov, aby pracovala na osobnom rozvoji. Verím, že touto cestou môžeme priniesť pozitívne zmeny,” povedal Gary Coombe, prezident spoločnosti.

Ale popri negatívnej reakcii na nové posolstvo značky, došlo tiež k pochvale za pokus zapojiť sa do diskusie o tom, čo znamená byť moderným mužom.

Reklama

“Vedeli sme, že zapojenie sa do dialógu o “súčasnom mužstve” by znamenalo zmeniť spôsob, akým premýšľame a zobrazujeme ľudí na každom kroku,” dodáva Gary Coombe.

Spoločnosť Gillette spolupracuje s projektom Budovanie lepšieho človeka, ktorý sa snaží znížiť násilné správanie u mužov prostredníctvom nadácie The Boys and Girls Club of America, ktorá pomáha mladým mužom rozvíjať lepšie sociálne a komunikačné zručnosti. Taktiež daruje za ďalšie tri roky 1 milión americkým dolárov charitatívnym organizáciám zameraným na podporu mužov.

Zatiaľ čo reakcie na reklamu boli do značnej miery negatívne, ako to hovorí staré príslovie, nie je nič také účinné ako zlá reklama. Odborníci sa totiž zhodli, že reklama prešla toľkými schvaľovaniami, že niekto musel očakávať takúto situáciu.

Veria, že silnú reakciu vyvolala reklama preto, že ide o takú veľkú zmenu a to ľudí prekvapilo. “Je to taká výrazná zmena pre Gillette v postojoch, a to takpovediac cez noc, a preto je tu obrovské množstvo komentárov.”

 

Reklama

 

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ
Pošlite nám tip
Reklama

Odporúčame

Reklama

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

NAŽIVO

11:13

Francúzsky súd vydal rozsudok, ktorým podmienečne odsúdil 61-ročného muža pôvodom z Iránu na desať mesiacov vo väzení za to, že minulý týždeň vstúpil na iránskeho konzulát v Paríži s napodobeninami granátov.

11:11

Peruánska psychologička, ktorá trpela nevyliečiteľnou chorobou a bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko, podstúpila eutanáziu a stala sa tak prvým človekom v Peru, ktorý získal a uplatnil právo zomrieť s lekárskou pomocou.

11:10

Rada Európy a Organizácia spojených národov vyzvali Britániu, aby prehodnotila plány na deportácie žiadateľov o azyl do Rwandy, ktoré sa po schválení britským parlamentom pretavia do zákona. Rwanda schválenie naopak privítala.

11:05

Čečenskému vodcovi Ramzanovi Kadyrovovi, ktorý je známy svojimi blízkymi vzťahmi s Kremľom, údajne diagnostikovali nevyliečiteľnú chorobu – nekrózu pankreasu. S odvolaním sa na ruský exilový denník Novaja gazeta Európa o tom  informovala agentúra DPA.

10:07

 Hlavná opozičná strana v Indii obviňuje premiéra Naréndru Módího z nenávistného prejavu voči moslimom po tom, čo ich nazval “špiónmi” a použil tak doposiaľ najostrejší slovník v súvislosti s touto náboženskou menšinou v krajine.

09:45

Nemecká polícia zatkla v Drážďanoch muža podozrivého zo špionáže pre Čínu. Ide o asistenta Maximiliana Kraha, lídra kandidátky krajne pravicovej Alternatívy pre Nemecko (AfD) vo voľbách do Európskeho parlamentu.

09:44

Ukrajinské ministerstvo zahraničných vecí nariadilo všetkým konzulárnym úradom pozastaviť poskytovanie konzulárnych služieb pre mužov vo veku od 18 do 60 rokov, ktorí sa zdržiavajú v zahraničí.

09:03

Ázia bola v roku 2023 regiónom s najväčším počtom katastrof spôsobených klimatickými a poveternostnými javmi na svete, uviedla Svetová meteorologická organizácia (WMO) s tým, že hlavnou príčinou úmrtí a majetkových škôd boli záplavy a búrky.

Zobraziť všetky

NAJČÍTANEJŠIE










Reklama

NAJNOVŠIE










Reklama
Reklama

NAJNOVŠIA KARIKATÚRA

POČASIE NA DNES

NAJNOVŠIE ROZHOVORY

NAJNOVŠIE Z DOMOVA

NAJNOVŠIE ZO ZAHRANIČIA

NAJNOVŠIE ZO ŠPORTU

NAJNOVŠIE ZO SVETONÁZORU

FOTO DŇA

Na snímke vyvierajúci minerálny prameň na Sivej Brade neďaleko Spišského Podhradia

Autor: TASR-František Iván

Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali

Reklama
Reklama
Reklama
Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali