Kysuce 22. august 2019 (SITA/HSP/Foto:TASR-Martin Baumann)
Slovenská pošta plánuje na Kysuciach zatvoriť dve pobočky. Konkrétne ide o obec Povina (okres Kysucké Nové Mesto) a Dunajov (okres Čadca)
“Vzhľadom k tomu, že Slovenská pošta chce zatvoriť pobočku pošty v našej obci, sme sa rozhodli spísať petíciu. Oddnes pôjdu pracovníčky úradu zbierať podpisy pod petíciu pre zachovanie pošty,” uviedla na svojej stránke obec Povina. Termín ukončenia prevádzky pobočky v obci Povina je 1. novembra 2019, pobočku v obci Dunajov zrušia k 1. októbru 2019, informovala Slovenská pošta. Obec
“Poštové služby pobočky v obci Povina zastreší pobočka v Kysuckom Novom Meste, vzdialená približne 8 km. Pobočka v Kysuckom Novom Meste bude poskytovať služby zákazníkov v značne rozšírených otváracích hodinách v porovnaní s pobočkou v obci Povina. V obci Dunajov bude doručovanie zásielok zabezpečené rovnako ako doposiaľ, teda Poštou Krásno nad Kysucou. Výdaj listových zásielok bude zabezpečovať po novom Pošta Krásno nad Kysucou,” uviedla pre agentúru SITA Eva Rovenská, hovorkyňa Slovenskej pošty.
Pošta Krásno nad Kysucou bude poskytovať služby pre ľudí v rozšírených otváracích hodinách (v porovnaní s pobočkou v obci Dunajov). Pobočka v obci Povina ako aj pobočka v obci Dunajov nemali bankové priehradky. Bankové služby sú plne v kompetencii Poštovej banky. Poštový doručovateľ bude osobne zabezpečovať nielen vyplácanie dôchodkov priamo do domu, vyplácanie dávok osobám so zdravotným znevýhodnením priamo do domu, ale aj doručovanie a vyberanie listových zásielok, vyberanie balíkových zásielok a výplatu poštových poukazov, doručovanie tlače, platenie SIPO, ujisťuje Slovenská pošta.
Pobočky v obciach Povina a Dunajov patrili dlhodobo k najmenej vyťaženým pobočkám na Slovensku. Nevyužívaním služieb na pošte zo strany zákazníkov a zvyšujúcimi sa nákladmi na ich prevádzkovanie jednoznačne dlhodobo vykazovali stratu. Náklady spojené s prevádzkovaním pobočky zahŕňajú nielen náklady na energie, ale najmä náklady spojené s technickým zabezpečením prevádzky, logistikou, správou majetku a osobné náklady.
Slovenská pošta prispôsobuje pobočkovú sieť vždy aktuálnym potrebám a pohybu obyvateľov. Pred tým, ako dôjde k definitívnemu rozhodnutiu o ukončení prevádzky či vytvorení novej pošty neustále analyzujú a individuálne prihliadajú na fungovanie a rozmiestnenie pobočkovej siete. “Rozhodnutie o ukončení prevádzky pošty je zo strany Slovenskej pošty definitívne. Na Slovensku je 1 479 obcí (51 %), ktoré kamennú pobočku Slovenskej pošty nemajú, zatiaľ čo pre ich obyvateľov Slovenská pošta zabezpečuje poštové služby rovnako ako v obciach a mestách s kamennou pobočkou.Záleží nám na zvyšovaní kvality služieb a spokojnosti zákazníkov. Naším cieľom je efektivizovať a modernizovať poštu,” doplnila Rovenská.
Pri nezastihnutí adresáta budú všetky zásielky uložené v nástupníckej pošte. Adresát si môže zadarmo nechať opakovane doručiť listové aj balíkové zásielky alebo si ich môže dať presmerovať na inú adresu (listové zásielky za poplatok, balíkové zásielky zdarma). V prípade, ak doručovateľ nezastihne dôchodcu doma v deň vyplácania dôchodkov, dôchodca môže požiadať o vyplatenie dôchodku v nasledujúcich dňoch.
Slovenská pošta dlhodobo eviduje znížený záujem ľudí o využívanie štandardných služieb na pobočkách z dôvodu nárastu elektronických služieb. Celosvetový trend elektronizácie služieb a digitalizácie dát robí poštové služby dostupné pre zákazníkov mimo kamenných pobočiek, ktorých sieť sa optimalizuje.