Prakticky ihneď po vyhlásení súťaže, respektíve po tom, ako sa prihlásili záujemcovia, začali opoziční poslanci aj odborníci upozorňovať, že pravidlá sú nastavené tak, aby im vyhovovalo jediné možné vozidlo. Ministerstvo obrany aj napriek tomu odmietalo netransparentnosť a posunulo podklady na preverenie Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO).
Ministerstvo pod vedením Slovenskej národnej strany (SNS) plánovalo prezbrojiť Ozbrojené sily SR najmä v oblasti kolesovej techniky. Okrem menších transportérov typu 4×4 predstavilo aj projekt 8×8 s označením Vydra. V oboch prípadoch však už zrejme kabinet premiéra Petra Pellegriniho (Smer-SD) pred parlamentnými voľbami vo februári 2020 nerozhodne.
Rezort od pôvodného uznesenia vlády z roku 2017 testoval v prípade transportérov 4×4 viac ako desiatku vozidiel. Zvažovala sa aj rovnaká možnosť ako pri transportéroch 8×8, teda vývoj a výskum. Ministerstvo pri projekte menších transportérov počítalo aj so zapojením domáceho zbrojného priemyslu. Súťaž za 321 miliónov eur bez DPH však zastavil ÚVO aj napriek tomu, že sa ministerstvo odvolalo.
Na menšie vozidlá plánovalo ministerstvo pôvodne použiť do 782 miliónov eur, pričom v sume bola započítaná aj logistická podpora, výcvik posádok či munícia. Vozidlo malo spĺňať niekoľko základných parametrov, okrem iného malo byť vyrobené alebo v užívaní členských štátov Severoatlantickej aliancie (NATO), respektíve Európskej únie (EÚ). Horizont dodania transportérov nemal presiahnuť rok 2029, s prvými transportérmi sa počítalo na budúci rok.