Bratislava 21. júna (TASR) – Slovenskí spotrebitelia patria k najmenej lojálnym klientom bánk v regióne strednej Európy. Svoj účet totiž do konkurenčnej banky previedlo v minulosti 52 % Slovákov. Naproti tomu v Českej republike je podiel takýchto zákazníkov 17 %, v Poľsku 12 %, v Maďarsku 28 % a v Rumunsku 42 %. Ukázal to prieskum spoločnosti Deloitte, ktorý prebehol v spolupráci s agentúrou TNS Pentor v krajinách V4, a to vrátane Rumunska, začiatkom tohto roka.
"Rozdelenie majiteľov účtov na tých, ktorí sú verní svojej banke a na zákazníkov, ktorí hľadajú nové príležitosti, ukázalo, že viac ako polovica zákazníkov v minulosti buď zmenila banku, alebo má v súčasnosti účty najmenej v dvoch rôznych bankách," uviedol odborník spoločnosti Deloitte na finančné inštitúcie Igor Mravec.
Prieskum Deloitte pritom naznačil veľkú nespokojnosť slovenských spotrebiteľov s výškou bankových poplatkov i nedostatočnými službami. Rozdiel medzi našimi klientmi a klientmi v Čechách či v Poľsku je tak najmä vo vyššej lojalite k vlastnej banke. Podľa spoločnosti nemajú Slováci v prípade nespokojnosti problém prejsť do inej banky. Nejedná sa pritom len o majetných klientov veľkomiest. "Až 61 % všetkých nestálych klientov pochádza zo stredne veľkých miest," skonštatoval Mravec.
Z prieskumu slovenských zákazníkov takisto vyplynulo, že stále existuje významný, 34-% podiel populácie, ktorá nevlastní bankový účet. Významné podskupiny tvoria ľudia rôznych vekových skupín. Ide napríklad o mladých ľudí na začiatku zárobkovo činného obdobia i ľudí v zrelom veku. Patrí sem však aj skupina ľudí uprostred ekonomicky aktívneho života. Každá z týchto podskupín má však iné požiadavky a tak si vyžaduje odlišný prístup.