Remišová tvrdí, že v súčasnosti len 44 percent žiadostí o pridelenie finančných prostriedkov na asistentov učiteľa je pokrytých, pričom celý proces prideľovania prostriedkov je netransparentný.
“Právomoc ministerstva školstva rozhodnúť o pridelení, respektíve o nepridelení, finančných prostriedkov pre inštitút asistenta učiteľa spôsobuje neistotu nielen pre riaditeľov základných a stredných škôl, ktorí rozhodujú o prijatí, respektíve neprijatí, dieťaťa so zdravotným postihnutím, v tom, či dostanú žiadané finančné prostriedky na asistenta učiteľa, ale najmä pre rodičov dotknutého dieťaťa,” argumentuje Remišová v dôvodovej správe k predloženej novele.
Návrh podľa nej odstraňuje zjavné porušovanie práv osôb so zdravotným postihnutím zakotvených v Dohovore OSN o právach osôb so zdravotným postihnutím, ktorý Slovenská republika ratifikovala.
Zdôraznila tiež, že asistent učiteľa je z princípu určený žiakovi na základe jeho zdravotného postihnutia či špecifických potrieb.