Bratislava 14. augusta 2020 (SITA/HSP/Foto:Facebook)
Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) v júni tohto roka predala motoristom takmer 246-tisíc elektronických diaľničných známok (eDZ) v objeme vyše 4 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH)
V prvom polroku našlo svojich majiteľov celkovo 1,9 milióna diaľničných známok, príjmy z ich predaja dosiahli 52,5 milióna eur bez DPH. Informovala o tom vo štvrtok hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková s tým, že Slováci uhradili v júni viac diaľničných známok ako pred rokom.
Najväčší záujem v šiestom mesiaci roka bol o 10-dňové diaľničné známky s viac ako 152-tisíc predanými kusmi. Nasleduje 365-dňová známka (takmer 54-tisíc kusov), 30-dňová známka (skoro 39-tisíc kusov) a ročná známka (1 233 kusov). Za šesť mesiacov bola na tom najlepšie tiež 10-dňová známka s predajom viac ako 677-tisíc kusov, no len tesne pred ročnou známkou so 675,5-tisíca kusmi. Motoristi kúpili aj takmer 410-tisíc známok s platnosťou 365 dní a vyše 139-tisíc známok na 30 dní.
“Zlepšujúce sa čísla v predaji eDZ sme v júni zaznamenali najmä u vodičov so slovenskými značkami. V tejto skupine sa medziročne zvýšil počet zakúpených eDZ o 2,57 %, pričom príjmy z predaja vzrástli až o 38,45 %,” priblížila Žgravčáková. Vodiči so slovenskými značkami si v prvej polovici roka najviac kupovali ročnú známku, a to viac ako 602-tisíc kusov. Uhradili tiež 368-tisíc známok na 365 dní, 314,5-tisíca známok na 10 dní a 91-tisíc známok na 30 dní. Zahraniční motoristi pri kúpe uprednostňovali najmä 10-dňovú známku s 363-tisíc kusmi. Kúpili zároveň 73-tisíc ročných známok, 48-tisíc 30-dňových a skoro 42-tisíc známok na 365 dní.
“Podľa krajiny registrácie si v mesiaci jún najviac eDZ po slovenských vodičoch zakúpili vodiči s českými, nemeckými, poľskými, rakúskymi, maďarskými a ukrajinskými značkami,” poznamenala Žgravčáková. “Polročný predaj eDZ ukázal, že naše diaľnice sú po slovenských a českých vozidlách najviac využívané vodičmi z Poľska, Nemecka, Rakúska, Maďarska a Ukrajiny,” dodala hovorkyňa NDS. Motoristi hradia diaľničné známky najmä platobnými kartami, záujem je však aj o hotovosť a platby bankovým prevodom. Najvyhľadávanejším predajným kanálom zostávajú obchodné miesta.