Tokio 15. februára 2016 (HSP/telegraph/Foto:wikipedia)
Politické napätie medzi Japonskom a Čínou sa stiera pri nákupnej mánii. Množstvo Číňanov totiž zabúda na akési nepriateľstvo, keď ide o výhodný nákup
Japonská polícia údajne dostáva rastúci počet sťažností na čoraz väčšie množstvo čínskych autobusov, ktoré spôsobujú parkovací chaos v uliciach Tokia.
Číňania sa totiž dozvedeli o novom trende nákupnej horúčky v Tokiu pod názvom “bakugai” (“bombastický nákup”). A tak neváhajú a cestujú do Japonska nedbajúc na to, že politické vzťahy týmito dvoma krajinami nie sú príliš ružové. Atraktívnym tovarom sa stali akési japonské techno záchody pre homosexuálov, variče ryže v tvare značkových kabeliek a zelený čaj s príchuťou KitKats.
Ginza je najluxusnejšia obchodná oblasť s mnohými obchodnými centrami, butikmi, reštauráciami a kaviarňami. Patrí medzi najluxusnejšie nákupné destinácie na svete. Jej luxusné bulváre momentálne zaplnili davy čínskych nákupných maniakov a ich veľké autobusy blokujú prejazdnosť ciest. Bezpečnostné služby z jednotlivých obchodov musia navyše dávať pozor na čínskych zákazníkov aj na uliciach a priľahlých chodníkoch, aby naložení taškami nebránili prejsť iným chodcom.
“Centrálna vláda aj metropolitná vláda v Tokiu by mala prevziať iniciatívu, aby poskytla viac parkovacích miest, ak sa chystá podporovať cestovný ruch,” povedal pre Kyodo News jeden z vedúcich miestneho obchodného združenia pre nákupné oblasti Ginza.
Cestovný ruch je totiž jednou z vecí, z ktorej sa japonská ekonomika teší. Krajina vychádzajúceho slnka zaznamenala v minulom roku nárast zahraničných návštevníkov až na 19,73 milióna, z ktorých mnohí sú práve “nákupní turisti”. Nechali tu až 3,08 biliónov jenov, čo predstavuje nárast o jeden bilión v porovnaní s predchádzajúcim rokom.