Bratislava 1. apríla 2019 (HSP/Foto:COOP Jednota)
Predaj krmiva pre zvieratá zaznamenal v posledných rokoch obrovský boom. Obdobie, keď obchody ponúkali len konzervy, granule a zopár druhov pochúťok je minulosťou. Spotrebitelia zvyknú počas nakupovania potravy pre domácich maznáčikov prevetrať peňaženky viac ako kedysi. Podobne ako pri nákupe potravín, aj zvieratám doprajú kvalitné a zdraviu prospešné jedlo


Z pohľadu predajnosti stúpa predaj balení od 150 g do 500 g, spotrebitelia začali viac uprednostňovať mokré krmivo pred suchým. Celkový predaj potravy pre zvieratá v predajniach COOP Jednoty medziročne vzrástol o 4,5 %. Potravu pre psov kupovali spotrebitelia najviac v regiónoch Nové Zámky, Nitra, Galanta, Krupina, Senica a Čadca, pre mačky v regiónoch Krupina, Nové Zámky, Nitra, Senica, Čadca a Trnava. Na východe Slovenska je o tieto produkty menší záujem. Aj naďalej platí, že krmivo pre zvieratá sa predáva viac v mestách ako na vidieku, avšak tento rozdiel sa postupne znižuje a je menší ako pred desiatimi rokmi.
Majitelia štvornohých domácich miláčikov sa pri nakupovaní držia trendov. Tomu sa prispôsobujú aj výrobcovia, a tak sa čoraz viac rozširuje škála produktov obsahujúcich minerály, vitamíny a ďalšie prospešné látky pôsobiace na správne fungovanie organizmu zvierat, slúžiace ako prevencia pred civilizačnými chorobami alebo ako forma dentálnej hygieny. Momentálne sa veľmi darí predaju produktov z jahňacieho mäsa kvôli ľahšej stráviteľnosti a nižšiemu obsahu tuku.
Redakciu informovala Zuzana Peiger Ačjaková, PR manažér, COOP Jednota Slovensko.




























