Oficiálnu premiéru si vozidlo odbije podľa posledných informácií nie v Ženeve, ale na neskoršom autosalóne v Pekingu. Sériové vozidlá by následne mali prísť aj na náš trh v druhej polovici roka.
Lexus LF – NX. Čo bude pod kapotou? Prvá verzia konceptu LF – NX ukrývala hybridný pohon, spájajúcej 2,5 litrový štvorvalec a dvojicu elektromotorov – rovnaké agregáty poháňa nový Lexus IS 300h, ale aj americké modely ES 300h a HS 250h, ktoré majú spaľovací motor uložený naprieč. Verzia určená pre tokijský autosalón dostala úplne nový agregát – preplňovaný dvojlitrový štvorvalec.
Novovyvinutý motor sa postupne dostane aj do ďalších modelov Lexusu, napríklad do radov IS a GS. Predpokladá sa, že jeho parametre budú približne ekvivalentom aktuálne predávaného 2,5 litrového V6 – ten má 152 kW a 250 Nm Nový model by mal dostať oba zatiaľ prezentované druhy pohonu, už predtým si totiž Lexus registroval ochrannej známky NX 300h a NX 200t. Určite sa pod kapotu nedostane žiadny turbodiesel, pohon všetkých kolies bude v ponuke v základnom prevedení na vybraných trhoch.
Za pozornosť určite stojí špeciálny lak Lexus LF – NX, ktorému Japonci hovoria “kartáčovaný kov” a má evokovať dojem, že je celá karoséria vytesaná z jediného kusa kovu. Interiér zatiaľ tiež pôsobí veľa koncepčne, možno ale očakávať, že budú zachované základné tvary palubnej dosky aj stredového panelu. Posúdenie vzhľadu ponecháme na vás. Lexus opäť sľubuje použitie najmodernejšej hybridnej techniky a svoj dôraz na jednoduchosť ovládania demonštruje použitím výhradne dotykových ovládačov. Pozrite si s nami foto tu.
jf