El Segundo 30. októbra 2019 (TASR/HSP/Foto:SITA/AP-Richard Drew)
Americký hračkársky koncern Mattel oznámil za 3. štvrťrok prudký rast zisku, k čomu do veľkej miery prispela divízia bábik Barbie. Tie dokázali vykompenzovať pokles dopytu po hračkách z divízie pre najmenšie deti a predškolákov
Čistý zisk spoločnosti dosiahol v 3. kvartáli 70,6 milióna USD (63,63 milióna eur). V rovnakom období minulého roka firma vykázala zisk iba 6,3 milióna USD.
Zisk na akciu upravený o reštrukturalizačné náklady dosiahol 0,26 USD, zatiaľ čo pred rokom to bolo 0,18 USD/akcia. Firma tak prekonala očakávania trhov, ktoré počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 0,16 USD.
Tržby dosiahli 1,48 miliardy USD a v medziročnom porovnaní sa tak zvýšili o 2,8 %. Aj v tomto ukazovateli hračkárska spoločnosť prekonala očakávania, keď analytici počítali s tržbami na úrovni 1,42 miliardy USD.
Výsledky podporila najmä divízia bábik Barbie, v rámci ktorej Mattel urobil viaceré zmeny, ktorými reagoval na meniace sa postoje spotrebiteľov. Nové bábiky Barbie už nemajú iba jednu farbu pleti, ani jeden tvar tela. Jedna z bábik je na invalidnom vozíku. Okrem toho, najmä v zahraničí je záujem o bábiky, ktoré vychádzajú z populárnej juhokórejskej chlapčenskej skupiny BTS.
Celosvetové tržby divízie bábik Barbie sa v 3. kvartáli zvýšili o 10 % na 412,8 milióna USD. Analytici pritom očakávali ich pokles o 1,2 %.
Celkové medzinárodné tržby Mattelu sa zvýšili rovnako o 10 %, pričom dosiahli 721,7 milióna USD.