Až pre 43 % z opýtaných je finančná odmena najvýhodnejším bankovým benefitom. Oproti tomu okamžitý vecný darček, napríklad v podobe tabletu, smartfónu alebo počítača by privítalo iba 19 % z opýtaných, poukážky na nákup tovarov a služieb vo vybraných obchodoch 2 %.
“Klienti bánk preferujú finančné benefity, rôzne poukážky na nákup či súťaže strácajú na atraktivite,” hovorí Daniel Bradáč, riaditeľ divízie marketingu Poštovej banky.
Odmeny sú pre Slovákov vždy niečím výnimočným, ani v zamestnaní nie sú samozrejmosťou. Podľa prieskumu viac ako 60 % zamestnaných ľudí buď nedostáva žiadne odmeny, alebo len do výšky 300 eur za celý rok (23 %).
Použitie odmeny závisí od jej výšky, najčastejšie však skončí rozpustená na bežné výdavky v domácnosti, nasledujú darčeky pre blízkych a dovolenka. Pätina ľudí si tieto odmeny sporí. Vyššie odmeny sa viac využívajú aj na sporenie a investície.
mž