Bratislava/Viedeň 8. augusta (TASR) – Bratislavské letisko bolo v čase nepriaznivého počasia v noci zo soboty (4.8.) na nedeľu (5.8.) schopné okrem plánovaných šiestich letov bezpečne prijať ďalších šesť vyčkávajúcich lietadiel, ktoré mali pôvodne pristáť vo Viedni. Cestujúci piatich odklonených letov vyčkávali počas búrky na palube svojho letu alebo v tranzitnej zóne nového terminálu letiska a následne všetkých päť lietadiel odletelo do Viedne. TASR o tom informovala hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika – Airport Bratislava (BTS) Dana Madunická.
Kapitán šiesteho odkloneného letu z Tenerife však po komunikácii s centrálou aeroliniek Austrian Airlines (AUA) rozhodol o presune cestujúcich do príletového terminálu C a o následnom využití pozemnej dopravy na prevoz cestujúcich do Viedne. Bratislavské letisko podľa Madunickej počas celého vybavovacieho procesu postupovalo v zmysle pokynov z centrály AUA. "Cestujúcim boli zo strany letiska neustále poskytované informácie v anglickom a nemeckom jazyku, pričom priamo medzi cestujúcimi sa pre operatívne riešenie situácie nachádzali zamestnanci Letiska Bratislava. Letecká spoločnosť Austrian Airlines nepožiadala Letisko Bratislava zabezpečiť pre cestujúcich z Tenerife občerstvenie," priblížila hovorkyňa s tým, že jeho poskytnutie je v kompetencii leteckej spoločnosti.
Počas vykladania batožiny navyše podľa Madunickej došlo k nečakanému úderu blesku do jedného z kontajnerov s batožinou, pričom zamestnanec letiska obsluhujúci kontajnerový nakladač ostal otrasený. Cestujúcim však bola batožina do príletového terminálu doručená ihneď po obnovení vybavovacieho procesu na ploche.
"Dovolíme si zdôrazniť, že Letisko Bratislava postupovalo po celý čas vybavovania linky z Tenerife v zmysle pokynov leteckej spoločnosti Austrian Airlines, ktorej klienti sa na letisku nachádzali. Terminál C, v ktorom sa klienti nachádzali, je vybavený pre prilietavajúcich cestujúcich z krajín Schengenu, ktorí neprechádzajú pasovou kontrolou a na letisku sa zdržia minimálny čas. Predmetná budova je vybavená zodpovedajúcim množstvom sociálnych zariadení, vrátane sociálnych zariadení pre imobilných cestujúcich," dodala Madunická.
Rakúsky portál heute.at informoval, že po presmerovaní lietadla so 189 cestujúcimi do Bratislavy nechali Lauda Air, dcérske aerolínie spoločnosti Austrian Airlines (AUA), v štichu. Po pristátí v Bratislave lietadlo už nevzlietlo, pretože posádka údajne prekročila pracovnú dobu. Na letisku pritom podľa cestujúcich vládol chaos a bezradnosť. "Nebolo nič na pitie ani na jedenie. Nemohli sme opustiť halu. Na toaletách chýbalo mydlo aj papier. Kufre sme dostali až po štyroch hodinách," sťažoval sa Viedenčan Erwin A., ktorý bol v lietadle aj s manželkou a synom.