„Bohužiaľ musíme potvrdiť, že došlo k odcudzeniu a predaju zákazníckych dát,“ potvrdila pre MF DNES hovorkyňa T-Mobilu Martina Kemrová.
Koľkých klientov sa únik týkal, spoločnosť údajne nevie. Podľa informácií portálu ide približne o 1,5 milióna zákazníkov. Kemrová uviedla, že počet klientov je predmetom vyšetrovania, preto uvedený údaj nemôže byť potvrdený.
Operátor zároveň nechce prezradiť, či český zamestnanec T-Mobilu predával len mená, telefónne čísla, e-mailové adresy, alebo aj citlivejšie údaje, ako napríklad čísla účtov.
„Ihneď potom, čo sme vďaka dôkladným bezpečnostným mechanizmom zistili, že došlo k stiahnutiu zákazníckych dát, zasiahli naši bezpečnostní experti. Prípad sme odovzdali polícii, zamestnanec bol okamžite prepustený, dáta sú späť v majetku našej spoločnosti. V súčasnej chvíli je prípad v šetrení, a preto nemôžeme poskytnúť detailné informácie,“ vysvetlila Kemrová.
Podľa jednej z verzií boli dáta stiahnuté 19. apríla a obvinený tým spôsobil výpadky signálu po celej Českej republike. T-Mobile ale tieto informácie popiera.
MF DNES upozorňuje, že o vážnosti prípadu svedčí aj fakt, že únik informácií vyšetruje Útvar pre odhaľovanie organizovaného zločinu.