Francúzsky denník Le Figaro, ktorý o pripravovanej zmene informoval, sa odvoláva na holandský denník De Volkskrant. Le Figaro kontaktovalo zástupcov spoločnosti HEMA France, či sa opatrenie bude týkať aj 62 pobočiek nachádzajúcich sa v krajine galského kohúta. Predstavitelia reťazca potvrdili, že v súčasnosti nemajú „žiadne informácie o tejto téme“ a „rozhodnutie bolo urobené Holandskom.“
Podľa denníka Le Figaro rozhodnutie neznamená, že HEMA prestane predávať ružové pyžamá alebo modré trička, ale zruší etikety označujúce oblečenie ako dievčenské, alebo chlapčenské. Toto oblečenie sa bude predávať pod spoločným označením “detské“.
„HEMA si želá dovoliť deťom, aby boli tým, čím chcú byť,“ píše sa v komuniké spoločnosti. Trevor Perren obchodný riaditeľ pre odevy dodáva, že „stále nájdete malé ružové sukničky u HEMA, ale pridávame tam viac „svalnatých“ odevov pre dievčatá.“
HEMA podľa denníka Le Figaro pristúpila k tomuto rozhodnutiu na základe žiadosti 10-ročného dievčaťa, ktoré nechcelo nosiť spodnú bielizeň so srdiečkami. S pomocou svojej opatrovateľky poslala spoločnosti nasledujúci odkaz: “Podľa mňa nie je veľký rozdiel medzi chlapcami a dievčatami. Dúfam, že v budúcnosti budete mať väčší výber.“
Podobný krok zvažuje aj módna značka Gap, ktorá takisto dostala sťažnosť, tentokrát od 5-ročného dievčatka, že na dievčenskom oblečení chýbajú motívy Batmana, Supermama, rockové alebo športové motívy. Le Figaro informuje, že spoločnosť po pár týždňoch reagovala vyhlásením, že dievčatko má pravdu a pripravuje zmeny v sortimente.