Washington/Bratislava 12. januára 2017 (HSP/alexa.com/Foto:Screenshot internet)
Alternatívne médium Breitbart News sa stalo 45. najvyhľadávanejšou internetovou stránkou v Spojených štátoch amerických. Zároveň predbehlo niektoré mainstreamové médiá ako Fox News, Huffington Post, Washington Post a Buzzfeed
„Čísla hovoria za všetko,“ povedal Larry Solov, prezident Breitbart News. „Naša globálne expanzívna stratégia na rok 2017 je zatiaľ tá najväčšia agresívna iniciatíva, akú sme kedy urobili.“
Breitbart je zároveň číslo 1 na sociálnych sieťach, ako sú Facebook a Twitter.
„Mainstreamové médiá – tie isté, ktoré sa vysmievali z Donalda Trumpa – sa teraz čudujú, čo spôsobilo, že sa z Breitbart News stalo populárne a často navštevované médium. Vybudovali sme dôveryhodnú komunitu s pevnými koreňmi, kde sa ľudia schádzajú a diskutujú 24 hodín denne,“ povedal šéfredaktor Alex Marlow.
Breitbart, ktorý má svoje redakcie v Londýne, Jeruzaleme, Washingtone, Kalifornii a Texase, pomýšľa rozšíriť svoju novinársku činnosť aj do Francúzska a Nemecka.
Keď sa Breitbart v roku 2012 znovu objavil na novinárskej scéne, mal zhruba 12 miliónov čítaní za mesiac. Dnes má za mesiac viac čítaní, než mal za celý uplynulý rok. V roku 2016 to boli dohromady 2 miliardy čítaní.
Branislav Zaujec