V úsekoch rýchlostných ciest R3 Trstená – Tvrdošín a Sedliacka Dubová – Široká je povrch vozoviek pokrytý vrstvou čerstvého až kašovitého snehu do troch centimetrov. „Hmla, silný dážď alebo sneženie obmedzujú dohľadnosť do 100 metrov v lokalitách Dolný Kubín a Važec,“ uvádza sa na stránke SSC.
Kašovitý sneh do piatich centimetrov je na cestách tretej triedy v obvode Trstená, Námestovo a v obci Lokca, do troch centimetrov na cestách tretej triedy v obvode Dolný Kubín. Čerstvo napadnutý sneh sa nachádza na ceste I/18 v úsekoch medzi obcou Hybe, Važcom a Východnou a medzi obcou Pavčina Lehota a lokalitou Jasná.
„Horské priechody Príslop, Čertovica a Huty sú zjazdné so zimnými pneumatikami, povrch vozoviek je prevažne pokrytý vrstvou čerstvého, kašovitého až utlačeného snehu hrúbky jeden až tri centimetre,“ informovala SSC.
Cesty v ŽSK sú zjazdné, dohľadnosť obmedzuje hmla, dážď a sneženie
Na území Žilinského kraja sú všetky cesty zjazdné. Hmla, silný dážď alebo sneženie obmedzujú podľa cestárov dohľadnosť do 100 metrov v lokalitách Dolný Kubín, Važec, Svrčinovec, Vrútky a Skalité. V tuneloch Poľana, Svrčinovec a Považský Chlmec je znížená maximálna dovolená rýchlosť z dôvodu tvorby snehovej vrstvy na vozovke a nebezpečenstva šmyku. Informovala o tom Slovenská správa ciest.
Diaľnice sú miestami s dvojcentimetrovou kašovitou vrstvou snehu a na rýchlostných cestách je kašovitá vrstva snehu do troch centimetrov. Na cestách I. triedy je kašovitý, miestami čerstvý alebo utlačený sneh do piatich centimetrov. Na cestách II. a III. triedy je kašovitý, miestami utlačený sneh do piatich centimetrov. Na horských priechodoch je kašovitý alebo utlačený sneh do troch centimetrov.
V Žilinskom kraji sú celú zimu pre nákladné autá s dĺžkou viac ako 12 metrov zatvorené horské priechody Semeteš, Rovná Hora, Huty a Príslop. Z Novej Bystrice do Oravskej Lesnej ani cez Rovnú Horu medzi Terchovou a Zázrivou nesmú v zime jazdiť kamióny nad 7,5 tony. Pre vozidlá dlhšie ako desať metrov je celú zimu zatvorená aj cesta I/64 medzi Nitrianskym Pravnom a Fačkovským sedlom.