Dnešný nultý ročník veľtrhu cestovného ruchu Expo Tatry 2014 je jedným z vyvrcholení tohto štvorročného projektu Prešovského samosprávneho kraja (PSK), zameraného na podporu turizmu v štyroch podtatranských okresoch. Okrem veľtrhu je výsledkom projektu aj súbor propagačných materiálov pod názvom Tatry 4 seasons. Tie predstavujú zaujímavosti regiónu z viacerých oblastí ako cyklotrasy, kúpanie a wellness, najlepšie výlety s deťmi, adrenalínové zážitky, sakrálne pamiatky či bezbariérová turistika.
“Jedným zo zámerov projektu je propagovať turizmus v týchto štyroch okresoch so všetkými aktivitami a atraktivitami, ktoré tu sú na všetky štyri ročné obdobia, nielen na leto a zimu,” vysvetlil dodávateľ projektu Roman Krajčovič zo spoločnosti Enviregia. Propagačné materiály Tatry 4 seasons budú k dispozícii v Centre rozvoja turizmu, vo všetkých oblastných organizáciách cestovného ruchu a u všetkých poskytovateľov služieb v regióne.
Okrem toho sa budú podpisovať partnerské zmluvy medzi Centrom rozvoja turizmu v Starom Smokovci a jednotlivými aktérmi, kde sa zadefinujú ďalšie kroky spolupráce, napríklad pri čerpaní prostriedkov z Európskej únie. “Výraznou aktivitou je aj vypracovanie stratégie rozvoja cestovného ruchu v tomto regióne, ktorá tu doteraz nebola. Momentálne je vypracovaná analytická časť a na konzultačných seminároch sa upravuje podľa potreby jednotlivých častí regiónu,” priblížil Janoško s tým, že stratégia by mala byť hotová do konca augusta.
Pre potreby Klastra turizmu cestovného ruchu bol vytvorený aj nový internetový portál www.nasetatry.sk. Informáciami o regióne ho bude postupne napĺňať práve Centrum rozvoja turizmu, podľa Janoška by sa mala stať aj podporou pri podnikaní v cestovnom ruchu. “Na tak malom území, na akom sa nachádzame, hovoriť o vzájomnej konkurencii je úplný nezmysel, tu musíme hovoriť o partnerstve a spolupráci. Pôsobí tu veľa subjektov a chceme nájsť spôsob, ako ich spájať, práve na to je verejný sektor, teda mestá, obce, kraj a štát,” zdôraznil podpredseda PSK Štefan Bieľak.
jf