Vysoké Tatry 12. mája (TASR/HSP/Foto:TASR)
Okrem toho sa budú podpisovať partnerské zmluvy medzi Centrom rozvoja turizmu v Starom Smokovci a jednotlivými aktérmi, kde sa zadefinujú ďalšie kroky spolupráce, napríklad pri čerpaní prostriedkov z Európskej únie
Nadviazať spoluprácu medzi aktérmi pôsobiacimi v cestovnom ruchu v okresoch Poprad, Kežmarok, Levoča a Stará Ľubovňa bolo cieľom viacročného projektu Klaster turizmu tatranského regiónu. “Začal v auguste 2010, pričom celkový rozpočet na všetky aktivity bol stanovený na 260.000 eur,” vyčíslil dnes výkonný riaditeľ Krajskej organizácie cestovného ruchu pre severovýchod Slovenska Martin Janoško.
Dnešný nultý ročník veľtrhu cestovného ruchu Expo Tatry 2014 je jedným z vyvrcholení tohto štvorročného projektu Prešovského samosprávneho kraja (PSK), zameraného na podporu turizmu v štyroch podtatranských okresoch. Okrem veľtrhu je výsledkom projektu aj súbor propagačných materiálov pod názvom Tatry 4 seasons. Tie predstavujú zaujímavosti regiónu z viacerých oblastí ako cyklotrasy, kúpanie a wellness, najlepšie výlety s deťmi, adrenalínové zážitky, sakrálne pamiatky či bezbariérová turistika.
“Jedným zo zámerov projektu je propagovať turizmus v týchto štyroch okresoch so všetkými aktivitami a atraktivitami, ktoré tu sú na všetky štyri ročné obdobia, nielen na leto a zimu,” vysvetlil dodávateľ projektu Roman Krajčovič zo spoločnosti Enviregia. Propagačné materiály Tatry 4 seasons budú k dispozícii v Centre rozvoja turizmu, vo všetkých oblastných organizáciách cestovného ruchu a u všetkých poskytovateľov služieb v regióne.
Okrem toho sa budú podpisovať partnerské zmluvy medzi Centrom rozvoja turizmu v Starom Smokovci a jednotlivými aktérmi, kde sa zadefinujú ďalšie kroky spolupráce, napríklad pri čerpaní prostriedkov z Európskej únie. “Výraznou aktivitou je aj vypracovanie stratégie rozvoja cestovného ruchu v tomto regióne, ktorá tu doteraz nebola. Momentálne je vypracovaná analytická časť a na konzultačných seminároch sa upravuje podľa potreby jednotlivých častí regiónu,” priblížil Janoško s tým, že stratégia by mala byť hotová do konca augusta.
Pre potreby Klastra turizmu cestovného ruchu bol vytvorený aj nový internetový portál www.nasetatry.sk. Informáciami o regióne ho bude postupne napĺňať práve Centrum rozvoja turizmu, podľa Janoška by sa mala stať aj podporou pri podnikaní v cestovnom ruchu. “Na tak malom území, na akom sa nachádzame, hovoriť o vzájomnej konkurencii je úplný nezmysel, tu musíme hovoriť o partnerstve a spolupráci. Pôsobí tu veľa subjektov a chceme nájsť spôsob, ako ich spájať, práve na to je verejný sektor, teda mestá, obce, kraj a štát,” zdôraznil podpredseda PSK Štefan Bieľak.
jf