Omeškanie vzniklo po odkopaní celého koľajového spodku radiály, kde našli nové inžinierske siete, ktorých správcovia neboli známi. Agentúru SITA o tom informoval ešte v auguste bratislavský magistrát. Tieto problémy sa vyskytli na celom úseku od Jurigovho námestia po obratisko Karlova Ves, pričom museli preprojektovať napríklad odvodnenie trate. Ako dnes informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla v tlačovej správe, inžinierske siete našli aj v inej hĺbke, v akej ich očakávali.
Ako uviedol magistrát Bratislavy v utorok 1. októbra počas verejného zhromaždenia v Dúbravke, od zhotoviteľa bolo problematické získať aktualizovaný harmonogram prác. Podľa magistrátu je ukončenie prvej etapy 17. novembra otázne. Hlavné mesto si bude nárokovať zmluvné penále, keďže oneskorenie z dohodnutého konca októbra na 17. november nastáva zo strany zhotoviteľa. “Vo svojom predchádzajúcom vyjadrení primátor mesta tiež pripustil, že mesto bude zvažovať obmedzenie účasti tohto konzorcia firiem v ďalších súťažiach na modernizáciu tratí,” uviedli na stránke www.imhd.sk.
Magistrát ubezpečuje verejnosť, že hlavné mesto dohliada na kvalitu prác a dodržiavanie technologického postupu prostredníctvom stavebného dozoru, ktorým je mestská spoločnosť Metro Bratislava. Problémom na stavbe je však podľa magistrátu nedodržiavanie bezpečnostných opatrení, na čo zhotoviteľa upozorňuje. Chodci sú v blízkosti staveniska ohrození, problém predstavuje napríklad zlé zabezpečenie výkopov, označenie samotného staveniska či lávky cez stavenisko “pofidérnej konštrukcie”.
Druhá etapa modernizácie sa podľa magistrátu začala v predstihu. Problémy s inžinierskou sieťou sa vyskytli medzi Dolnými a Hornými Krčacami. Práce na obnove električkovej trate budú pokračovať aj v roku 2020, kedy predpokladajú aj kompletné dokončenie modernizácie Karlovesko-Dúbravskej radiály. V pláne v roku 2020 sú ešte dve etapy, prvou je koľajový triangel pri tuleni a druhou je úsek tunel – Jurigovo námestie, v rámci ktorého vybudujú aj prestupný terminál na Molecovej ulici. Poslednú a najväčšiu etapu chcú realizovať od mája do septembra 2020. Hlavné mesto sa ospravedlňuje svojim obyvateľom za zdržanie prác a zníženie komfortu pri cestovaní. “Veríme, že tento dočasný diskomfort vykompenzuje všetkým cestujúcim rýchlejšie, bezpečnejšie a pohodlnejšie cestovanie verejnou dopravou,” dodal na záver Bubla.