Washington 19. jún 2017 (HSP/DWN/Foto:ChadPerez49 – Own work, CC BY-SA 4.0, Link)
Amazon prvýkrát vstupuje na trh s potravinami v USA. Cieľom spoločnosti je vytvoriť automatizovaný supermarket
Vďaka akvizícii s reťazcom supermarketov Whole Foods, technologická skupina Amazon vstupuje prvýkrát na trh s potravinami v USA. Vstup na trh by mohol viesť k zhoršeniu beztak tvrdej cenovej vojny. Amazonom podporovaná automatizácia supermarketov by mohla radikálne zmeniť obchod s potravinami. To by sa malo týkať aj nemeckého reťazca Lidl, ktorý sa chystá expandovať do Spojených štátov.
Supermarkety boli doteraz z väčšej časti nedotknuté inováciami v oblasti digitálnych technológií. To sa môže zmeniť v prípade, že nákladové výhody plynúce z automatizácie pre Amazon dostanú hlavných konkurentov pod tlak. Amazon už nejakú dobu skúma, ako by automatizované procesy mohli byť využité v supermarketoch.
“Amazon položil základy pre predpoklad inovácií supermarketov. V Seattli spoločnosť testuje plne automatizovaný supermarket. Zákazníci si objednávajú nákupy na internete, ktoré si následne vyzdvihnú. V blízkosti svojho sídla Amazon testuje obchod, ktorý predáva balené jedlo a ktorý pracuje bez pevných pokladní. Senzory detekujú, ktoré výrobky si zákazníci kúpili a po opustení obchodu sa im daná čiastka automaticky stiahne z online konta,” píše Bloomberg.
Hlavnými obeťami digitálnych inovácií budú súčasní zamestnanci spoločnosti Whole Foods a v dlhodobom horizonte všetci zamestnanci potravinárskeho priemyslu. “Všetky tieto technológie možno teraz pomaly integrovať do všetkých predajní, s cieľom znížiť počet zamestnancov, zvýšiť marže a zlepšiť komunikáciu reťazca supermarketov so svojimi zákazníkmi,” píše Bloomberg. Očakáva sa preto, že počet zamestnancov vysoko ceneného reťazca sa v nadchádzajúcich mesiacoch zníži.