Bratislava 19. júla (TASR) – Ministerstvo školstva navrhuje udeliť trom súkromným školám, ktoré sa zapojili do medzinárodného projektu merania kvality AHELO, dotáciu spolu vo výške 32.550 eur. Informuje o tom materiál, ktorý v stredu (18.7.) rezort odoslal na rokovanie vlády.
Do projektu organizovaného OECD sa spomedzi súkromných vysokých škôl zapojila Bratislavská liberálna škola medzinárodných štúdií, bratislavská Paneurópska vysoká škola a Vysoká škola bezpečnostného manažérstva v Košiciach. Pôvodne záujem o pilotný projekt prejavila aj Vysoká škola v Sládkovičove, neskôr sa však rozhodla odstúpiť.
Napokon sa testovania zúčastnilo vyše 200 študentov a takmer 50 pedagógov zo súkromných škôl. Okrem súkromných meranie kvality prebehlo na 13 verejných vysokých školách a dvoch štátnych. Tie majú v najbližších týždňoch tiež dostať dotáciu zo štátneho rozpočtu. Na rozdiel od súkromných ju však nemusela odobriť vláda. O schválenie prostriedkov pre prihlásené súkromné školy sa snažil už bývalý minister Eugen Jurzyca (SDKÚ-DS), pre pád vlády sa to už nestihlo.
Koľko stál projekt na verejných univerzitách, rezort ešte presne nevyčíslil. Jednotliví študenti boli náhodne vybraní, za každého z nich, ktorý bol reálne otestovaný, škola dostane, podľa podmienok vo výzve na zapojenie, 50 eur. Testovanie prebiehalo v troch oblastiach – všeobecné schopnosti, ekonómia a stavebníctvo. Za každú testovanú oblasť, do ktorej sa daná škola zapojila, dostala 5000 eur. Ministerstva predbežne rátalo s nákladmi na úrovni asi 230.000 až 300.000 eur.
AHELO je prvým priamym hodnotením kvality vzdelávacieho procesu a v mesiacoch marec až jún 2012 prebieha na piatich kontinentoch. Testy v projekte sú určené pre študentov v poslednom ročníku bakalárskeho štúdia. Keďže ide o pilotný projekt, výsledky nebudú verejné, k dispozícii ich budú mať len zapojené vysoké školy a ministerstvo školstva. Cieľom projektu je tiež zistiť, či je možné hodnotiť a porovnávať výsledky vysokoškolského vzdelávania medzi jednotlivými krajinami s rôznou kultúrou a jazykmi.