Orlovskému mostu patrí v sedembodovej stupnici havarijnosti stupeň 6 a už pred štyrmi rokmi počas výjazdového zasadnutia v Trenčíne na jeho rekonštrukciu vyčlenila vláda 550-tisíc eur. Most však trenčianska župa začala opravovať až po tom, čo sa jej podarilo získať ďalšie financie z eurofondov. “Od augusta stihol zhotoviteľ, ktorým je spoločnosť SMS, a. s., opraviť a zrekonštruovať ľavú stranu mosta, po ktorej je aktuálne obojsmerne vedená celá doprava. Na staršej časti mosta stavbári do zimy zrealizovali práce súvisiace s odstránením starej nosnej časti mosta, ktorá bola obnažená až po základovú dosku,” informovala o vykonaných prácach na moste Kukučková.
Stav rekonštrukcie si počas kontrolného dňa prišiel pozrieť aj predseda TSK Jaroslav Baška. “Počas zimy budeme pokračovať s búracími prácami. Ostatné rekonštrukčné práce sa opäť začnú až na jar budúceho roka, od marca prípadne apríla, v závislosti od klimatických a poveternostných podmienok,” naznačil plán ďalšej rekonštrukcie Baška s tým, že na dokončenie potrebuje zhotoviteľ po zimnej prestávke približne tri mesiace. Základovú dosku čaká vystuženie, zosilnenie a betonáž po celej dĺžke, na moste pribudne aj úplne nový chodník a verejné osvetlenie.
Počas prvej etapy rekonštrukcie cesty II/517 z Považskej Bystrici do Domaniže opravovali vozovku iba v okresnom meste. “Vysúťaženú už máme aj II. etapu rekonštrukcie tejto cesty, ktorá pôjde z druhej strany od Domaniže. Tento úsek má viac ako 5 kilometrov. Veríme, že počas zimného obdobia sa podarí všetko skontrolovať ako na Úrade pre verejné obstarávanie, tak aj na riadiacom orgáne, ktorým je Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR,” povedal predseda TSK.
Orlovský most je súmostie dvoch súbežných cestných mostov na vstupe do Považskej Bystrice od Púchova, resp. Bytče, ktoré prekonávajú rieku Váh a železničnú trať Bratislava – Žilina. Prvý most bol postavený v rokoch 1933 – 1935 s pôvodným názvom Most M. R. Štefánika. Po vojnovom zničení bol znovu vybudovaný už ako Most slobody a neskôr mu prischol názov Orlovský most. V 90. rokoch minulého storočia bol ako dvojička postavený paralelný most a odvtedy má Orlovský most štyri pruhy.