„Na odchod sme ho vyzvali niekoľkokrát, pretože nezvládal svoje pôsobenie. Na zlú organizáciu práce a zanedbanú údržbu koľajníc doplácali najmä cestujúci. Stav železničných tratí sa neustále zhoršuje a vedenie železníc nevie zabezpečiť ani nevyhnutné opravy. Vlaky tak musia v problémových úsekoch spomaľovať a ľudia meškajú do práce, do školy, či za rodinou. Poslednou kvapkou bol nákup zbytočných pozemkov pri Devínskej Novej Vsi za viac ako milión eur, pod ktorý sa podpísal práve p. Erdössy a pre ktorý sme podali aj trestné oznámenie,“ pripomenul pochybenia odchádzajúceho riaditeľa tieňový minister dopravy za hnutie OĽANO Ján Marosz.
Odchodom Martina Erdössyho sa však problémy na železniciach nekončia. Podľa Marosza by mal do vedenia železníc vybrať minister dopravy odborníka, ktorému sa podarí zabezpečiť bezpečnú železničnú dopravu bez zbytočných obmedzení. „Nový riaditeľ by mal okamžite zabezpečiť riadnu údržbu všetkých perspektívnych železničných tratí, predovšetkým odstrániť bodové závady s najvýznamnejším vplyvom na presnosť a spoľahlivosť železničnej osobnej dopravy, dbať na riadnu dodávku materiálu pre údržbu železničnej infraštruktúry a náhradné diely pre výhybky, obmedziť počet úradníkov ústrednej správy, odstrániť všetkých nekompetentných vedúcich funkcionárov a nahradiť ich odborníkmi. Na druhej strane je nutné významne zvýšiť platy prevádzkovým zamestnancom, ktorí nesú osobnú zodpovednosť za stav a prevádzkovanie dopravnej infraštruktúry,” vymenoval potrebné zmeny v ŽSR Ján Marosz.
V hnutí OĽANO nezabúdame ani na problémy, ktoré má štátny dopravca – Železničná spoločnosť Slovensko. „Horiace a odstavené vlaky sú dôsledkom zanedbanej údržby. Vedenie železníc zatiaľ nepredstavilo žiadne kroky, ktorými by situáciu zlepšilo. Náš dopravný tím denne pripravuje riešenia pre spoľahlivú dopravu na Slovensku,“ uzavrel tieňový minister dopravy za hnutie OĽANO Ján Marosz.
Reakcia poslanca NR SR a tímlídra strany Sloboda a Solidarita (SaS) pre dopravu Miroslava Ivana:
“Strana Sloboda a Solidarita pozitívne vníma odstúpenie generálneho riaditeľa ŽSR Martina Erdössyho zo svojej funkcie. K odvolaniu generálneho riaditeľa ŽSR sme v minulosti aj my vyzývali. Predovšetkým v kontexte jeho vyjadrenia, že za jeho pôsobenia sa žiadne trate nebudú rušiť, čo bolo len znakom toho, že mu chýbalo ekonomické nazeranie na fungovanie podniku, ktorý riadil. Aj to prispelo k už beztak podfinancovanej údržbe železničných tratí, čoho dôsledkom sú neustále poruchy, časté výluky a znižovanie rýchlosti na niektorých úsekoch železničných tratí spoločnosti ŽSR.
Pritom už v roku 2015 Útvar hodnoty za peniaze na ministerstve financií upozornil vo svojej správe na to, že máme viac ako 200 kilometrov tratí, ktoré na osobnú dopravu nie sú využívané vôbec a na nákladnú dopravu sú využívané len sporadicky, pričom upozornil aj na možnosť úspory rušením týchto tratí – ušetrené prostriedky mohli byť investované do modernizácie existujúcich tratí. Ani po dvoch rokoch generálny riaditeľ ŽSR nebol schopný preukázať snahu ekonomicky sa správať. Pevne veríme, že minister Érsek nájde na tento post odborníka, ktorý sa zhostí svojej funkcie zodpovednejšie,” uviedol Miroslav Ivan, poslanec NR SR a tímlíder SaS pre dopravu