Babiš uviedol, že by chcel ísť na samit NATO v Ankare miesto Petra Pavla. Ako dôvod uviedol, že on bude lepšie vysvetľovať, prečo Česko nemohlo dať na obranu viac peňazí.
20:06
Tedros Adhanom Ghebreyesus oznámil, že vojna na Blízkom východe od konca februára má už viac než 2300 civiliných obetí.
Peter Pavel uviedol, že keďže ČR nezvýšila výdavky na obranu o plánovaných 0,2 percenta HDP, tak by ich mala na budúci rok zvýšiť o 0,4 percenta.
19:55
Péter Szijjártó uviedol, že EÚ a Ukrajina predstierajú, že hľadajú riešenie problému v súvislosti s ropovodom Družba, ide však iba o podfuk.
19:54
Patriarcha pravoslávnej cirkvi v Gruzínsku, katolikos Ilia II. zomrel vo veku 93 rokov.
19:52
Izraelská armáda uviedla, že letisko Bena Guriona v Izraeli zasiahli trosky z iránskych raketových útokov.
19:51
Misia Medzinárodného menového fondu začala rokovať s ukrajinskou vládou. Žiada od nej ekonomické kroky, vrátane zvyšovania daní pre malé firmy a podnikateľov.
Macron oznámil, že francúzska lietadlová loď na jadrový pohon, ktorá má byť uvedená do prevádzky v roku 2038, sa bude volať France libre.
18:36
V Anglickom meste Canterbury epidémia meningitídy B zabila dvoch mladých ľudí.
18:34
Cena ropy typu Brent stúpla takmer na 110 dolárov za barel po izraelských útokoch na najväčšie iránske ložisko SOUTH PARS a po hrozbe Teheránu, že v odvete zaútočí na ropné a plynárenské zariadenia svojich nepriateľov na Blízkom východe.
Heredoš pre HS: Vallo stál Bratislavu za 8 rokov viac ako milión eur. Má jeden z najvyšších platov spomedzi hlavných miest EÚ
Miroslav Heredoš, občiansky aktivista a rodák z hlavného mesta, oznámil kandidatúru na post primátora Bratislavy. V rozhovore pre Hlavné správy vysvetľuje, prečo sa rozhodol kandidovať proti súčasnému primátorovi Matúšovi Vallovi a ako argumenty používa predovšetkým relevantné čísla
15. 03. 2026 |Rozhovory|
15 min. čítania |0 komentárov
|
Na snímke Miroslav Heredoš/ Foto: HS
▶❚❚↻
.
Parkovacia politika podľa neho neslúži rezidentom. Iba za rok 2024 mesto na parkovnom vybralo vyše 17 miliónov eur, z toho 11 miliónov na pokutách. 64% percent z celkovej sumy teda pochádza z marginálnych chýb občanov. Nové parkovacie miesta pritom nevznikli žiadne.
Rovnako kriticky hodnotí hospodárenie mesta. Dlh Bratislavy narástol o viac ako 100 miliónov eur, a iba na úrokoch Bratislava tento rok zaplatí takmer 8 miliónov. Mzdy na magistráte stúpli z 15 na 40 miliónov ročne, počet zamestnancov vzrástol zo 600 na tisíc. Ročný lístok na MHD je o 77% drahší ako v Prahe, cyklochodníky využíva iba minimum ľudí a namiesto toho pekelne komplikujú dopravu.
V rozhovore ale prišla reč aj na spor s aktivistom Davidom Púchovským, ktorý bude mať pravdepodobne aj trestnoprávnu dohru. Viac sa dozviete vo videorozhovore s kandidátom na post primátora hlavného mesta a predsedom občianskeho združenia Voľná zóna, Miroslavom Heredošom.
Pred niekoľkými dňami ste oznámili, že budete kandidovať na post primátora Bratislavy. Na základe čoho ste sa tak rozhodli?
Som rodákom z tohto mesta a vidím, čo Matúš Vallo za ostatných 8 rokov urobil. Mesto sa odtrhlo od občana, nepočúva ho, nerešpektuje ho. A Vallova politika začala občanov dokonca vydierať. Takto to nemôže fungovať. Mesto sa musí vrátiť k občanovi a občan musí cítiť honor hlavného mesta.
.
Čo myslíte tým vydieraním? Je to pomerne silné tvrdenie.
Najväčší problém, ktorý cítia občania, je parkovacia politika. Od začiatku je chybná. Uvediem niekoľko čísel. Matúš Vallo povedal, že keď sa parkovacia politika zavedie, budú vytvorené nové parkovacie miesta, občan bude mať kde zaparkovať. Pointa bola, aby si tí, ktorí tu pracujú a sú z iných oblastí Slovenska, nahlásili v Bratislave trvalý pobyt, aby boli vyššie podielové dane, a mesto tak záskalo do rozpočtu viac financií. To sa udialo. Ale zároveň sa udialo aj to, že my, rezidenti, začíname byť v našom meste šikanovaní, na uliciach, aj na parkoviskách.
Rozhovor si môžete pozrieť:
Alebo vypočuť:
.
Matúš Vallo vytvoril organizáciu PAAS so 181 zamestnancami. Čiže my, vďaka jeho nápadu, živíme 181 nových ľudí. Za rok 2024 sme len na pokutách a parkovnom vybrali vyše 17 miliónov eur, za jeden rok. Ja sa pýtam – kde tieto peniaze sú, kam odišli? Nové parkovacie miesta? Žiadne.
A poviem ešte jedno, horšie číslo. Ide o pokuty za malé chyby občanov pri parkovaní, keď si napríklad nevšimneme, že sme čas prekročili len o pár minút. Z tých vyše 17 miliónov za rok 2024 takéto pokuty predstavovali 11 miliónov. Vyše 64% celej sumy je vyzbieraných za takéto marginálne chyby. Čo iné je toto, ako vydieranie? Politika PAAS občanom nepomohla.
Niektorým mestským častiam, možno centru, to pomohlo, rezidenti tam lepšie zaparkujú. Ale veľká väčšina mestských častí je s touto politikou nespokojná. Ja v našom meste cítim, ako občan, že na nás vyslovene striehne PASS, že na nás striehne mestská polícia. 78-eurové pokuty za obyčajné marginálne chyby. Vyzbierať na takýchto pokutách 11 miliónov eur, to nie je občianska politika.
Najhoršie je to na Kramároch, kam chodia do nemocnice chorí, chodia tam aj ich rodiny a nemajú kde zaparkovať. A domov im chodia pokuty. Matúš Vallo za tieto peniaze nevytvoril nové parkovacie miesta a my sa necítime ako rezidenti. Táto politika mala pomáhať, ale dnes vydiera a vyberá od ľudí financie, ktoré sú absolútne neuveriteľné.
.
Aj samotní Bratislavčania, nieto ešte ľudia odinakadiaľ, sú z parkovacieho systému častokrát dezorientovaní. Napríklad v Petržalke sú parkovacie miesta označené bielymi aj modrými čiarami, ľudia nevedia, kedy a kde platiť musia, kedy a kde nemusia… Obyvatelia jednej mestskej časti nemôžu bezplatne parkovať v inej, dokonca aj v tej „svojej“ časti platiť musia. Celkovo je tých miest málo. Čo by ste na tom zmenili, akú máte víziu?
Rezident musí vedieť zaparkovať vo svojej mestskej časti zadarmo, celý rok, všade. Na mojej ulici ma nemôže nikto šikanovať nejakou modrou čiarou. Medzi 22:00 a 8:00 musí mať mestská polícia usmernenie, že nebude rezidentov na ich vlastnej ulici pokutovať, je to absurdné. V ostatných 16 mestských častiach môžem platiť hodinový poplatok, ale vo vlastnej mestskej časti musím zaparkovať zadarmo. Som rezident a chcem honor.
Navyše, úvodných 15 minút každého parkovania musí byť zadarmo. Ja vôbec nechápem, ako je možné, že vedia posielať ľuďom SMS-ky o pokutách, ale nikto nevie nastaviť, aby prvých 15 minút bolo zadarmo a spoplatnené parkovanie naskakovalo až od 16. minúty. Rodičia idú do škôlky, vybehnú, niečo vybavia, a musia hneď platiť. To je absurdné, to je šikanovanie.
V exponovaných zónach, ako napríklad Kramáre, musí byť polícia inštruovaná, že v istých hodinách sa tam jednoducho nepokutuje. A keď je pokuta nutná zo zákona, musí sa vedieť aj odpustiť, keď je na to pádny dôvod. Ľudia chodia na Kramáre k nemocniciam a poliklinikám a dostávajú 78-eurové pokuty. Mestská polícia na to nemala ani zvýšený rozpočet, chodila tam z vlastnej iniciatívy. Tí chorí ľudia tam nevedia zaparkovať. Mesto sa musí vrátiť k občanovi a byť k nemu milosrdné, nemôže fungovať ako zle nastavená mašina.
Minimálne by bolo treba to celé zjednotiť, niektoré mestské časti parkovaciu politiku stále nemajú, v rámci mesta sú za parkovanie rozdielne ceny, je to naozaj vážna téma. Aké ďalšie veci by ste v pozícii primátora robili inak, ako pán Vallo za ostatných 8 rokov?
Jednoznačne najväčšia chyba Matúša Valla je, že v roku 2018 hovoril o zelenom meste. Vysadíme šoférov z áut, ovzdušie bude lepšie… Realita je iná. Ročný lístok na MHD stojí v Bratislave o 77% viac ako v Prahe. Keď som tie čísla videl, odpadol som. Toto nie je motivácia kúpiť si celoročný lístok na MHD.
Jediná cesta je urobiť MHD cenovo zaujímavú. Je to rovnaký princíp ako pri daniach. Znížiš ich, a do systému vstúpi viac ľudí, výber sa zachová alebo dokonca zlepší. Ak znížme cenu, do MHD dostaneme viac ľudí a zároveň ich vysadíme z áut. Dve muchy jednou ranou.
Praha v prepočte 149 eur na rok, s tým že oni majú aj metro. V Bratislave 263 eur za rok a cesta z jedného konca na druhé mesto MHD-čkou častokrát trvá aj hodinu a pol. Zaujímavá cena za MHD motivuje ľudí vystúpiť z áut a zároveň udržíme výber, lebo do MHD dostaneme viac ľudí. Matúš Vallo nám tu rozprával o zelenom meste. Ale zelené sú len tie pokuty, ktoré platíme. Máme najvyššie pokuty v MHD-čke v celom regióne – ani Maďari, ani Poliaci, ani Česká republika nemajú také pokuty ako my.
Zelené mesto tu neexistuje. Cyklochodníky, ktoré k tomu mali prispieť, sú – keď to preženiem – využívané na 0,001%. Doprave nepomohli a iba ju obmedzujú. Je absurdné, aby mesto vyhlasovalo otvorenú vojnu motoristom. A toto tu cítime. Vajanského nábrežie je desivá ukážka toho, kam vedie zaslepené počúvanie globalistickej agendy. Cyklochodníky majú pomáhať, nie otravovať motoristov a znechucovať ich.
.
Cesta aj k zelenému mestu, aj k uľahčeniu dopravy, je dostať ľudí reálne do MHD zaujímavou cenou. MHD-čka je obnovená, je veľmi pekná, za 8 rokov do nej išlo 256 miliónov eur. Ale ľudí sme do nej nedostali. Matúš Vallo tu robil obrovské chyby, zelené mesto vyzerá úplne inak.
K cyklochodníkom ešte jedna vec. Mesto urobilo veľkú chybu aj v tom, že ich začalo uctievať. Napríklad cyklochodník v Karlovej Vsi alebo
Dúbravke, tam sme vysypali stotisíce eur a reálne tadiaľ nikto nechodí, lebo je to kopec. Musíme sa úplne nahlas opýtať – máme na to, aby sme vyhadzovali peniaze na takéto cyklochodníky, kým medziročný nárast mzdy šoféra MHD bol 60 eur? My tým šoférom autobusov chceme vyslať signál, musíme im pomôcť. Jednak tým, že tú dopravu upraceme, a takisto tým, že im zvýšime mzdy. Matúš Vallo musí takto hľadať zahraničných šoférov. Majú 2 000 eur hrubého za tú robotu, čo robia, za nadčasy, odmeny, všetko. To naozaj nie je veľká mzda. Jemu sme zvýšili mzdu z 7 900 na 8 500 eur, šoférovi MHD o 60 eur za posledné dva roky. Je to niečo absurdné.
Vy už ste v našom štúdiu boli niekoľkokrát a rozprávali sme sa aj o kráľovskom plate primátora nášho hlavného mesta. S jeho príchodom do funkcie sa ale dosť rozrástol aj samotný magistrát, len na PR oddelení pribudli desiatky ľudí, taktiež sa riešilo, že svojich blízkych ľudí zamestnal v mestských podnikoch, za veľmi slušné platy. Čo poviete k tomuto?
.
Matúš Vallo stál mestskú pokladnicu za 8 rokov jeho pôsobenia ako primátora vyše 1 milión eur. Má najvyššiu výplatu spomedzi primátorov hlavných miest v regióne. A keď spravíme prepočet na počet obyvateľov, má jednu z najvyšších výplat spomedzi šéfov hlavných miest Európskej únie. Matúš Vallo v našom meste žije bohato. A my sa musíme pýtať – čo sme za to dostali?
Náklady na platy zamestnancov magistrátu sa za 8 rokov zvýšili o 25 miliónov eur. Oproti roku 2018 je nárast výdavkov z cca 15 miliónov na súčasných 40 miliónov. To sú údaje zo záverečných správ nášho mesta. Plus je tam nárast počtu zamestnancov z cca 600 ľudí na tisíc.
A to je celkom zaujímavé, lebo o mnohé služby sa musia starať externé firmy. Magistrát si to vo vlastnej réžii nerieši, aj keď by mohol a asi aj mal.
Je tu firma Zares, ktorá má od mesta do dnešných dní zákazku za niekoľko miliónov, starať sa o zeleň. Ja sa pýtam – ako je možné, že komunálny podnik nevie sa o našu zeleň nevie postarať a stále si to objednávame u súkromnej firmy?
.
A čo je ešte absurdnejšie, dlh nášho mesta narástol za ostatných 8 rokov o vyše 100 miliónov eur. Pýtam sa vás, pán Vallo, ako sme to hospodárili? A keď ideme do detailu, tak úroky z nášho dlhu pred 8 rokmi vychádzali 720-tisíc eur ročne. To sú záverečné účty nášho mesta, toto nie sú informácie vycucané z prsta. Za jeho éry, v roku 2026, to bude 7,9 milióna eur. Skoro 8 miliónov eur, len na úrokoch, to je 8 nových škôlok. Jedna škôlka vyjde na milión eur. A to sú len úroky, to nie sú splátky istiny.
Okrem toho sa hovorí aj o skrytých investičných dlhoch mesta. Napríklad Most SNP, je vraj v dosť zlom stave. Asi pred dvoma rokmi tam bola maximálna povolená rýchlosť znížená zo 60 na 50-ku, a to je asi tak všetko. Ako by ste riešili podobné veci, keďže mesto je už teraz dosť zadlžené?
Mesto potrebuje jeden veľký, seriózny audit. Za 8 rokov vidíme iba nárasty výdavkov. A ja, ako občan, tu reálne nevidím nič, žiadnu robotu, ktorá by odôvodnila, že sme sa museli takto zadlžiť.
Mesto určite potrebuje opravy a investície. Sú tu eurofondy, ktoré vieme čerpať. A mesto musí začať hospodáriť normálne. Nemôže hospodáriť spôsobom, že dáva o 25 miliónov eur viac na mzdy magistrátu, ako pred 8 rokmi. Nemôžeme akceptovať, že šéf dopravného podniku zarába 7-tisíc eur mesačne. Nachádzame tu výdavky, ktoré sú úplne šialené. Mesto bude tento rok hospodáriť s najvyšším rozpočtom v histórii – 760 miliónov eur.
Teda jednoznačný audit, a po audite môžeme robiť kroky. Čo sa bude robiť, kde, akým spôsobom. Takýto audit som za 8 rokov vôbec nevidel.
.
Čím ešte chcete osloviť bratislavských voličov, prečo by sa mali rozhodnúť pre vás.
Som občan, rodák z tohto mesta a chcem, aby sa magistrát vrátil naspäť k občanovi. Aby občan cítil honor mesta. Že žije v meste, ktoré si ho váži, ktoré mu pomáha, ktoré mu uľahčuje veci a ktoré ho počúva.
Vážnych opatrení chcem urobiť viacero. Chcem ukončiť nočného primátora, to je absolútna absurdita. A chcem zriadiť maličký úrad ombudsmana hlavného mesta – akéhosi obhajcu občanov, ktorý im bude načúvať. Ktorý bude fungovať 7 dní v týždni, bude vedieť o veciach, čo občanov zaťažujú, unavujú, na ktoré sa sťažujú… A bude ich relevantne doručovať na magistrát a k primátorovi. Mesto dnes ľuďom neslúži, namiesto toho ich vydiera, vyberá poplatky, šikanuje. Chcem, aby sa naše mesto vrátilo k tomu, že bude počúvať svojho občana a ten občan bude cítiť honor hlavného mesta.
Ste človek, ktorý je známy konzervatívnymi názormi. Vieme že Bratislava v podstate vo všetkých voľbách uprednostňuje skôr liberálno-progresívne zmýšľanie, aj politikov. Myslíte si, že napriek tomu dokážete osloviť dostatok voličov?
Počas nadchádzajúcich mesiacov sa pokúsim osloviť ľudí, ktorí majú aj iné názory, ako ja. Lebo v meste je cítiť jednu vec – už aj voliči Matúša Valla sú nespokojní. Cítia, že to, čo za 8 rokov urobil, nefunguje dobre. Že sa mesto odtrhlo, že ich nepočúva, že Vallo je veľmi arogantný, že to mesto si robí aktivity po svojom a s občanom nič zásadné nerieši.
Aj voliči Matúša Valla cítia, že to, čo sa tu za 8 rokov udialo, nie je ono. Sú veľmi nespokojní. Aj on to cíti. Robí si prieskumy, zisťuje si čísla. Je evidentné, že sa dosť obáva, či ho ľudia opäť zvolia. Ja sa preto chcem zamerať nielen na konzervatívnych občanov, ale aj na tých, ktorí majú iné názory ako ja, aj na tých z opačného spektra. Lebo aj oni cítia, že v meste je to zlé.
.
Musí nás spájať občiansky záujem – navrátiť naše mesto späť občanom a zefektívniť, znormálniť hospodárenie mesta, pretože tu sa vylievajú peniaze spôsobom, s ktorým občania nesúhlasia. Tie peniaze potom niekde chýbajú a my sa zadlžujeme. Naše mesto neslúži občanom.
To sme ešte nehovorili o novom Lide a je tu aj ďalšia téma – nájomné bývanie. Keď sa na magistráte pýtate na nájomnú politiku, neodpovedia vám nič. Koľko bytov bolo odovzdaných, ľuďom akej národnosti, či to boli naši občania alebo napríklad Ukrajinci? Neodpovedia. Mesto zatajuje informácie, má ich akoby pod zámkou. Nájomné bývanie je veľká téma, ale v našom meste málo rozvinutá. Matúš Vallo sa mu málo venoval.
Vy ste na primátora Bratislavy kandidovali aj v roku 2022, vtedy ste skončili tretí. Ste nezávislý kandidát, občiansky aktivista. Ako budete kampaňovať, na čo sa chcete sústrediť, aby ste získali čo najväčší počet hlasov?
Mám silné sociálne siete, je so mnou alternatíva. Budem medzi ľuďmi – zbierať podpisy, robiť aktivity, silné vyhlásenia a výzvy. A budem ich odovzdávať do médií, robiť tlačové konferencie a budem absolútne seriózne – číslami, faktami, dátami – atakovať súčasného primátora. Chcem v meste vytvoriť emóciu, že je tu konečne niekto, za kým nestoja žiadni oligarchovia, žiadni sponzori, ktorí od neho potom budú niečo chcieť. A ktorý má tú slobodu, že môže povedať veci tak, ako sú.
Pokúsim sa vytvoriť emóciu, že s Mirom Heredošom by mohla prísť zmena. Lebo Miro Heredoš je náš. Nie je ani oligarchov, ani sponzorov. Je náš. Je to občan, a bude hovoriť jazykom, ktorým hovoríme aj my. Bude hovoriť za občanov. Chcem ľudí nadchnúť k tomu, že to mesto potrebuje veľkú zmenu a my – ako občania – sa do tohto mesta potrebujeme naspäť vrátiť. Pretože my sme srdce nášho mesta.
.
Zatiaľ sú ohlásenými kandidátmi pán Vallo, ste tam vy, pani Čahojová, súčasná starostka Karlovej Vsi a ešte pán Winkler. Vraví sa, že jedným z kandidátov by mal byť aj pán Ráž, súčasný minister dopravy, aj keď zatiaľ je to iba v rovine dohadov. Odhliadnuc od vašich ambícií, kto z týchto ľudí by bol podľa vás pre Bratislavu prínosom?
Odpoviem inak. Chcel by som, aby títo kandidáti zverejnili, kto im dáva na kampaň financie. Pretože financie na komunálnu politiku sa zháňajú veľmi ťažko. Nie sú to peniaze, ktoré sa vám vrátia späť ako príspevok od štátu. Sú to financie, ktoré vynakladáte na vlastnú značku.
Viem, že v meste fungujú oligarchovia, fungujú sponzori, a tí si vedia kandidátov podchytiť výmenou za to, že budú mať potom na magistráte voľné ruky. Vyzývam všetkých – verejne povedzte, kto za vami stojí a ako silným občianskym hlasom chcete byť.
Poďme aspoň stručne aj na inú tému. V ostatných dňoch prišlo k zaujímavému stretu medzi vami a pánom Púchovským. Ako to celé vzniklo?
Som otec rodiny, mám dcéry. Mnoho otcov a matiek nesúhlasí s tým, aby po školách chodili naše deti „vzdelávať“ mimovládky, či už vo voľnom čase, alebo na informovaný súhlas.
Na internete sa objavila aktivita Davida Púchovského, bol opäť v škole, mal tam prednášku, zverejnil aj fotku s výtlačkom svojej knihy Vojna na Ukrajine. Do statusu napísal, že sa venovali aj invázii Ruska na Ukrajinu. Tieto veci som musel okamžite atakovať, lebo školský zákon na školách zakazuje akúkoľvek politickú propagandu.
Čokoľvek jednostranné, bez oponentúry a bez konfrontácie pred žiakov nepatrí. Zákon hovorí jednoznačne – na školy nepatrí nič, čo by bolo politické alebo čo by sa mohlo dotýkať psychického nastavenia našich mladých. Okamžite som teda na prokuratúre podal trestné oznámenie.
Chcem ešte povedať, že ak chceme deti vzdelávať o kybernetickej bezpečnosti, hoaxoch a podvodoch, tak nech to robí vyškolený učiteľ, na hodine občianskej výchovy, pod oficiálnymi osnovami. Nie mimovládky.
Bolo to asi dva týždne dozadu. Púchovský reagoval veľmi osobne, ten spor mal veľký dosah. Reagoval naň aj minister školstva, ktorý povedal, že mimovládky na školách nič zlé nerobia a že to je pod informovaným súhlasom, v podstate si umyl ruky. Ale informovaný súhlas ešte neznamená, že aktivita je v súlade so zákonom, rodič môže súhlasiť aj s niečím, čo zákon porušuje. Bude to skúmať prokuratúra.
.
Púchovský reagoval, že ak odmietam, aby chodil po školách „vzdelávať“ naše deti o kybernetickej bezpečnosti, tak určite chcem, aby naše deti obťažovali pedofili. A že ja, aj Fico, by sme najradšej naše deti vydali Epsteinovi. Zareagoval veľmi úboho, na nízkej úrovni. A ukázal, že si treba položiť relevantnú otázku – kto v skutočnosti chodí na naše školy, kto je v skutočnosti David Púchovský a či takíto ľudia majú morálne atribúty pohybovať sa medzi našimi žiakmi. Musia to skúmať príslušné orgány, prokuratúra aj polícia.
Napísať rodičovi niečo podobné, že by svoje deti asi najradšej poslal Epsteinovi, to je už naozaj za všetkými čiarami. Bude to teda mať nejakú trestnoprávnu dohru?
Jednoznačne. Vec bola posunutá advokátom, lebo ide o útok na moje dobré meno, a riešime to. Chcem urobiť veľký precedens. Naše deti nikto nesmie ťahať do politických sporov. A toto osočuje aj moju česť a dobré meno.
Nový diskusný systém
Kvôli mnohým sťažnostiam na diskusný systém Disqus, ktorý sme doteraz používali, sme sa rozhodli implementovať na stránku nový diskusný systém Quantam.
Nejaký čas budú tieto dva diskusné systémy na stránke fungovať paralelne, ale potom diskusný systém Disqus odpojíme a zostane iba nový diskusný systém Quantam.
Vytvorte si preto prosím svoj profil v novom diskusnom systéme Quantam, je to veľmi jednoduché.
Vaše názory, pripomienky a postrehy nám píšte na mail hlavnespravy@hlavnespravy.sk
Americká spravodajská služba konštatovala prevahu Ruskej federácie vo vojne s Ukrajinou a pripravenosť Moskvy pokračovať v bojových operáciách, kým nedosiahne…
18. 03. 2026 |Zo zahraničia|
1 min. čítania |0 komentárov
18. 03. 2026 |Zo zahraničia|
1 min. čítania |0 komentárov
NAŽIVO
Babiš uviedol, že by chcel ísť na samit NATO v Ankare miesto Petra Pavla. Ako dôvod uviedol, že on bude lepšie vysvetľovať, prečo Česko nemohlo dať na obranu viac peňazí.
20:06
Tedros Adhanom Ghebreyesus oznámil, že vojna na Blízkom východe od konca februára má už viac než 2300 civiliných obetí.
Peter Pavel uviedol, že keďže ČR nezvýšila výdavky na obranu o plánovaných 0,2 percenta HDP, tak by ich mala na budúci rok zvýšiť o 0,4 percenta.
19:55
Péter Szijjártó uviedol, že EÚ a Ukrajina predstierajú, že hľadajú riešenie problému v súvislosti s ropovodom Družba, ide však iba o podfuk.
19:54
Patriarcha pravoslávnej cirkvi v Gruzínsku, katolikos Ilia II. zomrel vo veku 93 rokov.
19:52
Izraelská armáda uviedla, že letisko Bena Guriona v Izraeli zasiahli trosky z iránskych raketových útokov.
19:51
Misia Medzinárodného menového fondu začala rokovať s ukrajinskou vládou. Žiada od nej ekonomické kroky, vrátane zvyšovania daní pre malé firmy a podnikateľov.
Americká spravodajská služba konštatovala prevahu Ruskej federácie vo vojne s Ukrajinou a pripravenosť Moskvy pokračovať v bojových operáciách, kým nedosiahne…
18. 03. 2026 |Zo zahraničia|
1 min. čítania |0 komentárov
18. 03. 2026 |Zo zahraničia|
1 min. čítania |0 komentárov
Maďarská opozícia hrá špinavú hru: Bývalý zamestnanec spoločnosti Meta, spriaznený s opozičnou stranou Tisza, vyzval používateľov Facebooku, aby nahlasovali príspevky…
18. 03. 2026 |Zo zahraničia|
3 min. čítania |0 komentárov
18. 03. 2026 |Zo zahraničia|
3 min. čítania |0 komentárov
Ministerstvo vnútra SR podalo sťažnosť na Slovenskú advokátsku komoru . Žiada preskúmať vyjadrenia advokáta skupiny policajtov, známych ako čurillovci, Petra…
18. 03. 2026 |Z domova|
2 min. čítania |0 komentárov
18. 03. 2026 |Z domova|
2 min. čítania |0 komentárov
Konzervatívny komentátor Tucker Carlson vyjadril podozrenie, že CIA sleduje jeho súkromnú textovú komunikáciu v údajnej snahe obviniť ho z trestného…
18. 03. 2026 |Zo zahraničia|
4 min. čítania |0 komentárov
18. 03. 2026 |Zo zahraničia|
4 min. čítania |0 komentárov
NAŽIVO
Babiš uviedol, že by chcel ísť na samit NATO v Ankare miesto Petra Pavla. Ako dôvod uviedol, že on bude lepšie vysvetľovať, prečo Česko nemohlo dať na obranu viac peňazí.
20:06
Tedros Adhanom Ghebreyesus oznámil, že vojna na Blízkom východe od konca februára má už viac než 2300 civiliných obetí.
Peter Pavel uviedol, že keďže ČR nezvýšila výdavky na obranu o plánovaných 0,2 percenta HDP, tak by ich mala na budúci rok zvýšiť o 0,4 percenta.
19:55
Péter Szijjártó uviedol, že EÚ a Ukrajina predstierajú, že hľadajú riešenie problému v súvislosti s ropovodom Družba, ide však iba o podfuk.
19:54
Patriarcha pravoslávnej cirkvi v Gruzínsku, katolikos Ilia II. zomrel vo veku 93 rokov.
19:52
Izraelská armáda uviedla, že letisko Bena Guriona v Izraeli zasiahli trosky z iránskych raketových útokov.
19:51
Misia Medzinárodného menového fondu začala rokovať s ukrajinskou vládou. Žiada od nej ekonomické kroky, vrátane zvyšovania daní pre malé firmy a podnikateľov.
Macron oznámil, že francúzska lietadlová loď na jadrový pohon, ktorá má byť uvedená do prevádzky v roku 2038, sa bude volať France libre.
18:36
V Anglickom meste Canterbury epidémia meningitídy B zabila dvoch mladých ľudí.
18:34
Cena ropy typu Brent stúpla takmer na 110 dolárov za barel po izraelských útokoch na najväčšie iránske ložisko SOUTH PARS a po hrozbe Teheránu, že v odvete zaútočí na ropné a plynárenské zariadenia svojich nepriateľov na Blízkom východe.
Predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka nevie, kde je centrála HLAS-u; poslankyne Zuzana Mesterová a Zuzana Števulová prišli s revolučným nápadom…
18. 03. 2026 |Z domova|
3 min. čítania |0 komentárov
18. 03. 2026 |Z domova|
3 min. čítania |0 komentárov
Babiš uviedol, že by chcel ísť na samit NATO v Ankare miesto Petra Pavla. Ako dôvod uviedol, že on bude lepšie vysvetľovať, prečo Česko nemohlo dať na obranu viac peňazí.
20:06
Tedros Adhanom Ghebreyesus oznámil, že vojna na Blízkom východe od konca februára má už viac než 2300 civiliných obetí.