Bratislava 19. marca (TASR/HSP/Foto:TASR)
Banka potrebuje odozvu
Mnohí klienti bánk, ktorí si zobrali úvery si neuvedomujú, že aj banke záleží na tom, aby bol úver splácaný v poriadku a načas. V prípade akéhokoľvek problému je preto v záujme banky snaha dohodnúť sa s klientom na čo najvhodnejšom riešení, ktorým môže byť napríklad odklad splátok, konsolidácia pohľadávok, odpustenie časti dlhu.
Ak klient mešká s jednou alebo niekoľkými splátkami úveru, banka ho upozorní, a to buď formou telefonického kontaktu, sms správy alebo e-mailom. Dôležité však je, aby na upozornenie mali banky na druhej strane aj odozvu. Včasnou komunikáciou s bankou dokážu klienti predísť množstvu komplikácií a ďalších problémov a mnohokrát vyriešiť krátkodobý problém so splácaním svojho úveru skutočne rýchlo, jednoducho a k obojstrannej spokojnosti.
“Napriek tomu, že sa už dlhodobo komunikuje o tom, že komunikovať, komunikovať a komunikovať s bankou je veľmi dôležité, stále sú ľudia, ktorí ako keby na túto dôležitú vec zabúdali. Banka primárne má záujem, aby človek splácal úver, splácal tak, ako bolo dohodnuté v termínoch atď. Je to primárnym záujmom banky. Nie je záujmom riešiť klienta, ktorý sa dostane do omeškania, alebo klienta, ktorý proste nedodržiava podmienky. Naozaj, kto s nami komunikuje, to riešenie sa dá nájsť a nájde sa. Ak niekto nekomunikuje, tak je veľmi ťažké potom hľadať tú cestu, tak banka má pocit, že klient jednoducho nemá záujem o ten dlh, nemá záujem to riešiť, tak k takému klientovi následne postupuje striktnejšie,” uviedla Angelika Farkašová z Poštovej banky.