Bratislava 30. apríla 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Christophe Ena)
Prieskum je založený na viac ako troch desiatkach hĺbkových rozhovorov
Zákazníci budú stále náročnejší pri nakupovaní na pohodlie, kvalitu, služby či zákaznícky servis. Dôležitá pre nich bude zároveň rýchlosť nákupu či dodanie tovaru a tiež informácie o ňom.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK o predpokladaných vývojových trendoch na trhu Retail Vision 2020. Prieskum je založený na viac ako troch desiatkach hĺbkových rozhovorov, ktoré sa uskutočnili v závere roka 2016, a na ďalších podporných analýzach.
“Zákazník bude najväčšou silou, ktorá ovplyvní podobu slovenského či českého obchodu a jeho vplyv dramaticky porastie,” priblížil výkonný riaditeľ GfK Slovenská a Česká republika Tomáš Drtina.
Ľudia budú chcieť podľa prieskumu nakupovať výhodne, ale nerobiť pritom kompromisy v kvalite, takže bude čoraz zložitejšie ich uspokojiť. “Jednou z kľúčových oblastí bude dôraz na nákupný zážitok a na komfort,” vyplýva z analýzy.
Podľa predpokladov porastie aj význam času venovaného nákupu a jednoduchosti a bezproblémovosti celého procesu. To sa má prejaviť vo využití technológií na predajnej ploche a aj v menšej ochote zákazníkov cestovať za kúpou.
Zároveň podľa prieskumu ľuďom už nepôjde primárne len o nákup produktov, ale aj o vyriešenie ich situácie. Prepojenie obchodu a služieb bude preto podľa GfK jedným z kľúčových trendov a prejaví sa v pestrosti služieb poskytovaných obchodníkmi ale aj v rozvoji technológií.
Zároveň sa posilní aj “sociálna funkcia” obchodu. To znamená, že obchod sa čoraz viac stane miestom na stretávanie ľudí, a to od vidieckych predajní cez čerpacie stanice až po obchodné centrá.