Bratislava 21. novembra 2019 (SITA/HSP/Foto:TASR-Michal Svítok)
Vo voľnočasovej ponuke nákupných centier dominujú multiplexové kiná a fitnes centrá. Z prieskumu spoločnosti Colliers International, ktorý mapuje sektor zábavy v trinástich krajinách strednej a východnej Európy, zároveň vyplynulo, že spomedzi všetkých obyvateľov regiónu utratia najviac výdavkov na rekreáciu a kultúru Česi. Priemerne je to 38,23 eura za mesiac. Slováci podľa prieskumu minú 22,46 eura za mesiac
Zábavný priemysel je podľa vyjadrení spoločnosti Colliers International jedným z odvetví, ktoré sa v posledných rokoch dynamicky rozvíjajú. “Developeri a majitelia nákupných centier si čoraz viac uvedomujú, že inovatívna a atraktívna ponuka zábavy je nevyhnutnou súčasťou každého nákupného centra,” uvádza firma Colliers International.
Zo získaných údajov vyplýva, že v nákupných centrách v trinástich krajinách strednej a východnej Európy je viac ako 452 kín a multiplexov. Z toho najviac sa nachádza v Poľsku, kde ich je viac ako 125. Vo väčšine krajín regiónu stále dominujú sieťové a miestne kiná vlastnené domácimi prevádzkovateľmi. Príkladom prevádzkovateľa kina je poľský Helios, ktorý je lídrom v počte multiplexov v Poľsku.
Napriek tomu, že zábave v nákupných centrách dominujú najmä multiplexy a fitnes centrá, v niektorých krajinách sa darí špecifickým konceptom, ktoré sa v iných krajinách nenachádzajú, alebo sa takmer vôbec nenachádzajú. Príkladom v Poľsku sú tanečné školy. V Českej republike sú to wellness centrá a na Slovensku, v Lotyšsku a Bielorusku kasína.