Bratislava 13. októbra (TASR/HSP/Foto:TASR)
Jedným z dôvodov nákupu v internetových obchodoch je aj prístup k produktom, ktoré nie sú bežne dostupné v kamenných predajniach
Čím sú ľudia starší, tým je pre nich pri nakupovaní dôležitejší čas v porovnaní s peniazmi. Pri nakupovaní na internete sú nižšie ceny hlavným dôvodom nákupu až pre 62 % mladých do 20 rokov, kým v kategórii nad 51 rokov ide len o 40 %. Slovenský priemer predstavuje 54 %. Vyplýva to z prieskumu agentúry NMS Market Research a portálu Heureka.sk.
“Úsporu času uvádza ako hlavný dôvod nakupovania v internetových obchodoch približne 7 % mladých do 20 rokov, pričom s pribúdajúcim vekom toto percento rastie. U ľudí nad 51 rokov predstavuje až 22 %,” vyčíslil riaditeľ NMS Michal Osuský a dodal, že slovenský priemer je zhruba 17 %.
“Jedným z dôvodov nákupu v internetových obchodoch je aj prístup k produktom, ktoré nie sú bežne dostupné v kamenných predajniach. Kvôli tovaru vyššej kvality navštevuje e-shopy približne 18 % Slovákov nakupujúcich online,” doplnil riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman. Tovar vyššej kvality je hlavným dôvodom nákupu cez internet pre 22 % mladých do 20 rokov, ako aj pre 25 % ľudí nad 51 rokov.
mž