Washington 16. mája 2021 (HSP/Sputnik/Foto:Screenshot YouTube)
Nový reklamný klip amerických ozbrojených síl vyvolal na sociálnych médiách nepochopenie a odmietnutie. Agitačné kreslený film rozpráva príbeh desiatnici Emmy Malonelordovej, vychovanej dvoma lesbičkami, ktorá podľa svojich slov „obhajovala slobodu od útleho detstva“ vďaka svojej účasti v sprievodoch sexuálnych menšín, uvádza Daily Mail
Po CIA sa pripojila k „prehliadke tolerancie“ Armáda USA. Vydala animovanú reklamu s lesbickým párom a sprievodom sexuálnych menšín, píše Daily Mail.
Nové video je súčasťou kampane The Calling, ktorej cieľom je nábor regrútov do amerických ozbrojených síl. V sérii piatich krátkych filmov sú zobrazené osobné príbehy piatich skutočných vojakov, vysvetľuje publikácia.
Jeden z dvojminútových kreslených filmov je venovaný desiatnici Emme Malonelordovej, ktorá je operátorom protilietadlového raketového systému Patriot. Rozpráva o detstve dievčaťa. V jednej scéne sa pozerá na svadbu svojich matiek, z ktorých jedna bola nedávno účastníčkou vážnej dopravnej nehody. Okrem toho sa mladá Malonelordová v priebehu deja zúčastňuje sprievodu gayov a hovorí, že svojou účasťou v týchto akciách „od útleho veku obhajovala slobodu“.
Video vyvolalo na sieti zmiešanú reakciu. „Wow! Najprv, pokroková ‚reklama CIA, teraz animované video o nábore brancov do armády, v ktorom sa rozpráva o lesbickej svadbe, sprievode za práva LGBT ao tom, že ženy, ruší stereotypy‘ tým, že vstupujú do radov najväčšieho vražedného stroja na svete,“ napísal jeden užívateľ Twitteru.
„Armáda, ktorá nasledovala CIA, sa stala, superpokrokovou ‚s náborovú reklamou, ktorá obsahovala lesbickú svadbu aj sprievod za práva LGBT. Mňa nezaujíma súkromný život, ktorému dávajú prednosť iní, ale chcem, aby armáda chránila a bránila našu krajinu v 100% prípadov,“ reagoval ďalší bloger.
„Armáda uverejňuje náborovú reklamu zobrazujúcu lesbickú svadbu. Našej novej ,pokrokovej‘ armáde by sme sa mohli vysmiať, keby nebola ohrozená naša bojová pripravenosť a národnú bezpečnosť,“ konštatoval ďalší používateľ.
Reklama
Ďalší komentátor s ním súhlasil: „Bojovníci bojujú a vyhrávajú vojny. Stať sa ,pokrokovým‘ znamená zabíjať svojich vlastných vojakov. Mali by ste si vybrať iné povolanie. “
Ešte predtým v tomto mesiaci uverejnila CIA náborovú reklamu, ktorá tiež vyvolala rozruch na sociálnych sieťach. Užívatelia kritizovali autora videa a obvinili americkú rozviedku z prílišnej politickej korektnosti, pripomínajú noviny.
Na videu bola 36-ročná pracovníčka CIA. Priznáva, že skôr trpela „syndrómom Samozvanca“, ale teraz sa odmieta zmieriť s „mylnou patriarchálnou predstavou o tom, kým môže alebo musí byť žena“.
Jeden používateľ Twitteru uviedol, že mu video pripomenulo paródiu na show Saturday Night Live. Ďalší vyjadril presvedčenie: „Celý svet sa nám smeje.“ A syn Donalda Trumpa vyhlásil, že reklamy CIA určite „potešia Čínu a Rusko“.
CIA však s kritikou nesúhlasila. Podľa zástupcov úradu škandalózna reklama preukázala svoju účinnosť a napriek pandémii prilákala „tretí najväčší za posledných desať rokov“ počet uchádzačov, upozorňuje Daily Mail.