Poľsko 20. februára 2018 (HSP/Sputnik/Foto:pixabay)
Podľa údajov populárnej poľskej podnikateľskej spravodajskej agentúry Poľská národná banka priznala, že platí kampane na sociálnych sieťach, ktoré atakujú bitcoiny
Poľská národná banka (Narodowy Banka Polski) utratila 91 000 zlotých za kampaň na Google, Facebooku a poľskom Gamellon, čo je poľský partner YouTubu, uvádza Money.pl. Webové stránky odkazujú na list z národnej banky, v ktorom je priznané, že platila antibitcoinovú kampaň.
Jedno video sa volá „Stratil som všetky peniaze?!” (STRACIŁEM WSZYSTKIE PIENIĄDZE?) a nájdeme ho na kanále populárnej hviezdy YouTubu Marcina Dubiela, ktorý má okolo milión odberateľov. Nešťastný Dubiel zbiera mince z fontány potom, čo stratil všetky svoje peniaze investovaním do kryptomeny.
Inému kanálu YouTubu Planéta Faktov (Planeta Faktów) bolo tiež zaplatené, aby vytvoril video s názvom „10 rozdielov medzi peniazmi a kryptomenou, ktoré musíte poznať”. Popis videa rovnako ako u Dubiala obsahuje hashtag #uważajnakryptowaluty. Hashtag je spojený so stránkou „Pozor na kryptomenu!”, ktorá bola vytvorená Poľskou národnou bankou.
Avšak v popise nie sú žiadne náznaky toho, že sa jedná o platenú reklamu. Poľské technologické stránky Spider’s Web zdôrazňujú, že je to v rozpore s poľskými zákonmi, podľa ktorých platený obsah musí byť označený ako taký.
Na stránkach „pozor na kryptomenu” (uważaj na kryptowaluty) sa popisuje celá rada dôvodov, prečo sa ľudia musia kryptomeny obávať. Sú to napríklad krádež, podvod, kolísanie cien, nedostatok záruky a neexistencia všeobecného uznania.
Poľská národná banka je jednou z mnohých na celom svete, ktorá varuje pred používaním kryptomeny. Napríklad Monetary Authority of Singapore nalieha na občanov, aby boli veľmi opatrní s kryptomenou. Juhokórejská finančná dozorcovská služba South Korea’s Financial Supervisory Service (FSS) taktiež varovala o riziku pri investovaní do kryptomien.