Praha 16. februára 2018 (HSP/Foto:TASR/AP-Michel Euler)
Spoločnosť Lidl mení taktiku v propagácii svojej akcie “Grécky týždeň”, ktorá v minulosti vyvolala kontroverzie kvôli odstráneným krížom na gréckych kostoloch na propagačných materiáloch a letákoch. Správu uviedol portál iDnes.cz.
Nový leták reťazca Lidl opäť propaguje výrobky značky Eridanous s gréckou tematikou. Tieto obaly v minulom roku vyvolali vlnu kritiky kvôli fotografiám kostolov s chýbajúcimi krížmi na strechách. Teraz si nemecká spoločnosť dala väčší pozor a v rámci akcie “Grécky týždeň” sa tieto produkty budú predávať v nových baleniach. “Obaly výrobkov predávaných pod značkou Eridanous sme zmenili,” hovorí hovorkyňa Lidl pre Českú republiku, Zuzana Holá. “Aktuálny dizajn podtrhuje vlastnosti daných výrobkov a poskytuje zákazníkom všetky potrebné informácie.”
Na spoločnosť sa v minulom roku sypali sťažnosti kvôli vyretušovaným fotografiám pravoslávnych chrámov na gréckom ostrove Santorini. Fotografie ikonických modrých kupolí na obaloch výrobkov totiž chýbali biele kríže, ktoré sú ich neoddeliteľnou súčasťou. Spoločnosť Lidl sa obhajovala tým, že súčasťou jej obchodnej politiky je zachovávanie náboženskej a politickej neutrality. Za vzniknutú situáciu sa spoločnosť napokon ospravedlnila.
Nový propagačný leták ku “Gréckemu týždňu už žiadne kostoly neobsahuje, vystriedali ich fotografie ostrovov a obrázok starovekej amfory. “Žiadne interné nariadenie ohľadom nepoužívania náboženských symbolov v našej spoločnosti neexistuje,” uvádza Holá. “V našich reklamných materiáloch sa sústredíme výlučne na propagáciu nášho tovaru. Obaly našich produktov aj všetky reklamné materiály teda slúžia výhradne k informáciám o danom výrobku a jeho vlastnostiach. ”
Prípad chýbajúcich krížov na ostrove Santorini nebol v propagačných materiáloch Lidl jediný kontroverzný. V októbri 2017 použil reťazec v reklamnej kampani fotografiu kostola v talianskej dedine Dolceacqua, na ktorom tiež chýbali kresťanské kríže. Spoločnosť sa aj v tomto prípade ospravedlnila.